کد خبر: ۲۸۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸

هشت سال گذشته، فصلی تاریک در کشور بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بحث تعیین صلاحیت٬ اظهار داشت: از آقای دکتر مطهری می‌خواهم در این خصوص کار کنند و مانع از فاجعه رد صلاحیت‌ها بشوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با اشاره به برگزاری کنگره احزاب مختلف گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید قدم‌هایی برداشته که مورثر بوده است و گروه‌ها و احزاب مختلف با فراغ بال می‌توانند شروع به برنامه‌ریزی و برگزاری کنگره‌هایشان کنند.

وی شرایط کشور در هشت سال گذشته را یک فصل تاریک دانست و ادامه داد: در هشت سال گذشته انسداد سیاسی و سکوت را شاهد بودیم که آن را پشت سر گذاشته‌ایم و یک جهش برای فضای سیاسی کشور و رسیدن به آرمان‌هایمان را لازم داریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به بحث تعیین صلاحیت٬ اظهار داشت: از آقای دکتر مطهری می‌خواهم در این خصوص کار کنند و مانع از فاجعه رد صلاحیت‌ها بشوند. من از آقای هاشمی در مصاحبه‌ای خواستم همین که مجمع درصدد سیاست‌گذاری انتخابات است٬ این مسئله‌ را خاتمه بدهند.

حجت‌الاسلام منتجب نیا افزود: بعد از رحلت امام در هر انتخابات با مشکل تایید صلاحیت‌ها رو به رو شدیم. کسی مشکلی با بررسی ندارد٬ ولی مسئله این است که قانون حاکم باشد٬ نه سلایق اشخاص. البته ما در دولت‌های گذشته مشکل نظارت را داشتیم ولی در دولت قبل مشکل اساسی‌تر٬ هیات‌های اجرایی بودند٬ اکنون امیدواریم وزارت کشور همت کند و دست دولتیان گذشته را که اکنون در دولت فعلی وجود دارند٬ باز نکند و به شکلی قانونمند عمل کند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اکثریت کسانی که رد صلاحیت شده‌اند٬ برگه‌ای با نوشته شما احراز صلاحیت نشده‌اید٬ می‌گیرند٬ یادآور شد: یک زمان است گفته شده برای احراز صلاحیت باید از ۴ مرجع استعلام گرفته شود٬ حال آن ۴ مرجع استعلام مثبت داده‌اند و چند نفر به ما می‌گویند که صلاحیت شما برای ما احراز نشده است.

وی اضافه کرد: به عنوان یک طلبه و استاد دانشگاه و کسی که با حقوقدان‌ها سر و کار دارم٬ می‌گویم این مسئله یک کار غیرحقوقی و غیرشرعی است که اصل بر فساد باشد و همه را فاسد بدانیم٬ مگر اینکه برای ما چند نفر ثابت شود و حال این مسئله تبدیل به حربه سیاسی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین