آفتابنیوز : مهندس تقيزاده با اشاره به اين كه امكان تردد خودروهاي پرسرنشين در خطوط ويژه تا حد زيادي باعث كاهش ترافيك ميشود، افزود: اين شيوه در بسياري از كشورهاي دنيا اجرا شده و نتايج موفقي در پي داشته است.
وي افزود: اجراي اين طرح موجب ميشود تا خودروهاي تک سرنشين كمتر در سطح شهر تردد و يا در صورت تردد افراد بيشتري را جابجا كنند،همچنين رانندگان تاكسي نيز انگيزه بيشتري براي سوار كردن مسافران بين راهي پيدا كرده و كمتر دربستي سوار ميكنند.
وي افزود: در صورتي كه نتايج مثبتي از اين طرح حاصل شود با همكاري راهنمايي و رانندگي اجراي اين طرح سالهاي آينده توسعه مييابد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنین گفت: روزانه 60 هزار خودرو سرگردان دنبال جاي پارك ميگردند.
وي با تاكيد بر اين كه مردم در ترافيك مقصر نيستند، چرا كه آنها از سيستم حمل و نقل عمومي مناسب محرومند، افزود: عدم وجود سيستم حمل و نقل عمومي مناسب از نظر كمي و كيفي و هزينه پايين استفاده از خودروهاي شخصي از جمله ارزان بودن قيمت سوخت و هزينه پايين پاركينگ منجر به ترافيك تهران شده است كه بايد براي گران كردن بنزين براي خودروهاي شخصي چارهانديشي شود.