کد خبر: ۲۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

این فیلم حال مخاطب را خوب می‌کند؟

وی اضافه کرد: «ارغوان» دنباله‌ای از فیلم «شبانه روز» است، البته در قصه‌گویی پیشرفت دارد و فرم آن به روایت داستان کمک می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کیوان علی‌محمدی یکی از کارگردانان فیلم «ارغوان» گفت: فکر می‌کنم این فیلم حال مخاطب را خوب می‌کند و به همین دلیل آن را دوست دارم چون این روزها در جامعه، حال‌مان خیلی خوب نیست بنابراین لازم است کمی لطیف و رقیق شویم.

 این کارگردان سینما روز 12 بهمن ماه در نشست پرسش و پاسخ فیلم «ارغوان» در کاخ جشنواره فیلم فجر (برج میلاد) با بیان این مطلب توضیحاتی درباره شکل گیری این کار ارائه کرد.

علی محمدی در پاسخ به پرسشی درباره تصنع بازی‌ها در فیلم «ارغوان» گفت: این تصنع کاملا تعمدی و آگاهانه است شاید باید با جمع‌های دیگری از بازیگری در سینما کنار بیایید.

او با بیان اینکه برای ساخت این فیلم از یک سری تصاویر و نقاشی‌ها بهره گرفته شده است درباره ریتم کُند این فیلم، مطرح کرد: ریتم تند و کند واژگان کلی است و این بحث‌ها ما را به جایی نمی‌رساند.

در این نشست مهتاب کرامتی یکی از بازیگران این فیلم گفت: امسال 4 فیلم متفاوت در جشنواره دارم اما خوشحالم که در فیلم «ارغوان» بازی کردم.

وی اضافه کرد: «ارغوان» دنباله‌ای از فیلم «شبانه روز» است، البته در قصه‌گویی پیشرفت دارد و فرم آن به روایت داستان کمک می‌کند.

کرامتی با ابراز خرسندی از همکاری با کیوان علی محمدی و امید بنکدار افزود: این دو کارگردان سلیقه خاصی دارند و من تجربه کردن‌شان را در سینما دوست دارم.

همچنین مهدی احمدی دیگر بازیگر این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره نوع بازی‌هایشان توضیح داد: وقتی تمام عناصر یک فیلم خیلی دقیق‌اند، طبیعتا بازیگر هم نمی‌تواند شلنگ تخته بیاندازد بلکه باید خیلی کنترل شده کار کند.

آزاده صمدی یکی دیگر از بازیگران «ارغوان» نیز توضیح داد: در این اثر با یک فیلم رئال مواجه نیستیم به همین دلیل بازی‌ها هم خیلی به فرم نزدیک است. هرچند که در این فیلم قصه گویی در خدمت فرم است.

امید بنکدار یکی از کارگردانان فیلم «ارغوان» در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان تماشاگران این فیلم، گفت: اگر فیلم «همسفر» فردا اکران بگیرد حتما پرفروش‌ترین فیلم بعد از انقلاب خواهد شد اما آیا این به معنای آن است که فیلم ارزشمندی است؟!

در این نشست که با اجرای یاشار نورانی برگزار شد، مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری «ارغوان» که پیش از این هم همکاری‌های دیگری با امید بنکدار و کیوان علی محمدی داشته است، یادآور شد: همه ابزار در این فیلم مهیا بود تا شانس من برای ساخت تصاویر بالا برود.

او اضافه کرد: خوشحالم که امید و کیوان کمی از زبان مدرن و پیچیده دو فیلم قبلی‌شان فاصله گرفته‌اند و به سمت روایت کمی کلاسیک آمده‌اند چون کم‌کم سن‌شان بالا می‌رود و خیلی فرصت تجربه ندارند.

همچنین علی اکبر حیدری نویسنده مجموعه داستان «بوی قیر داغ» که این فیلم براساس یکی از داستان‌های آن ساخته شده است، توضیحاتی درباره داستان خود و همین‌طور شیوه نگارش فیلم‌نامه ارائه کرد.

این نویسنده گفت:‌ لحظاتی در فیلم‌نامه طراحی کردیم تا با اوج و فرودهایش برای مخاطب کشش ایجاد کند.

بردیا کیارس آهنگساز و مرتضی اسماعیل‌کاشی یکی دیگر از بازیگران فیلم «ارغوان» نیز در این نشست حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین