کد خبر: ۲۸۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
مردم ایران خواهان انزوای سیاسی نیستند

جریان افراطی علاقه‌مند نیست مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد

یک استاد در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب گفت: اگر محافظه‌کارها و آقای سعید جلیلی و تیمش می‌توانستند پرونده هسته‌ای ایران را با موفقیت پشت سر بگذارد وضعیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری فرق می‌کرد. بدیهی است که این هنر آقای روحانی، ظریف و دوستانشان است که توانسته‌اند با تکیه برمجموع شرایط پرونده هسته‌ای را به نتیجه برسانند. طبیعی است که حق دارند از میوه‌های سفره چیده‌شده توسط خودشان استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سروس سیاسی: فیاض زاهد، تحلیلگر سیاسی معتقد است: واکنش‌های رهبران اصولگرا از تاثیر پرونده هسته‌ای در تحولات سیاسی کشور بویژه انتخابات آینده ما را به آن جمله معروف بیسمارک می‌رساند که "ابتدا تکذیب کن بعد تایید آن را خواهید دید".

این استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با «آفتاب» گفت: وقتی که اعلام می‌کنند نقش پرونده هسته‌ای در انتخابات آینده کمرنگ است به این معنا است که اتفاقا پررنگ خواهد بود. می‌توان گفت این نگرانی اصولگراها ادامه پیامی است که از انتخابات 92 ریاست‌جمهوری، ملت ایران هم به حاکمیت و به جامعه جهانی داده‌اند که خواهان کاهش تنش و باز شدن افق ارتباطات جهانی با کشورهای منطقه‌ای و کشورهای قدرتمند جهان هستند و به هیچ‌وجه علاقه‌مند به انزوای سیاسی نیستند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که روشن شدن پرونده هسته‌ای ایران می‌تواند امیدهای سیاسی  و اقتصادی را به جامعه ایران برگرداند و نتیجه مستقیم آن در انتخابات مجلس تقویت جناح آقای روحانی و جناح اصلاح‌طلب خواهد بود.

زاهد گفت: تحلیل من این است که چه بسا با ترس از همین نکته جریان افراطی علاقه‌مند نباشد که مذاکرات به نتیجه برسد. پیامد روشن به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات برای تندروهای داخل آمریکا و هم لابی افراطی درون اسرائیل و متاسفانه افراطیون داخلی ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: عرصه سیاست، عرصه تبیین مناسبات واقعی است و با سیاست تخیلی ارتباط نداریم. هرعکس و کنش سیاسی به این معنی است که بازتاب نقش و جایگاه شما در قدرت را معنا ببخشد. همه می‌دانیم که همه‌ی آنها که با موعظه‌های اخلاقی به دنبال فرآیندهای سیاسی هستند، فریبکار بیشتر نیستند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عرصه واقعی سیاسی، کسب قدرت بیشتر است. طبیعی است که اگر محافظه‌کارها و آقای سعید جلیلی و تیمش می‌توانستند پرونده هسته‌ای ایران را با موفقیت پشت سر بگذارد وضعیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری فرق می‌کرد. بدیهی است که این هنر آقای روحانی، ظریف و دوستانشان است که توانسته‌اند با تکیه برمجموع شرایط پرونده هسته‌ای را به نتیجه برسانند. طبیعی است که حق دارند از میوه‌های سفره چیده‌شده توسط خودشان استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین