کد خبر: ۲۸۲۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

چاقوکشی دو مرد ایرانی در استانبول وحشت آفرید

مسافران ایرانی در ترکیه در 10 روز اخیر به خاطر رفتارهای ناهنجار خبرساز شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش «سایت روز نو»،2 مرد جوان با رفتار خشونت آمیز حمله با چاقو بار دیگر ایرانی ها را در صدر اخبار کشور ترکیه قرار داد.

2 پسر جوان ایرانی به خاطر ملاقات با دوست دخترشان در هتلی در منطقه بی اوغلوی استانبول چاقوکشی کرده و باعث وحشت کارکنان و مهمانان هتل شدند.دو پسر ایرانی که فیلم رفتار خشونت آمیز آنها توسط پلیس ترکیه منتشر شده درحالیکه چاقو به دست دارند وارد لابی هتل شده و پس از مشاجره لفظی با مدیر هتل بصورت فیزیکی درگیر شده و با چاقو حمله می کنند.

آنطور که در رسانه های ترکیه آمده یکی از اصناف محل با شنیدن سر و صدا وارد دعوا شده و سعی می کند یکی از جوانان مهاجم ایرانی را گرفته و مانع درگیری شود.

پسر ایرانی چاقوی خود را به طرف کارمند هتل نشانه می رود که با مداخله کارکنان ماجرا به شکل دیگری پایان یافته و پسر ایرانی مورد ضربه چاقو قرار می گیرد و زخمی می شود.در حال حاضر یکی از پسران ایرانی در بیمارستان بوده و دیگری توسط پلیس دستگیر و پرونده اش به دادگاه ارسال می شود.

دو مرد جوان ایرانی درحالی در استانبول اقدام به چاقوکشی کرده و باعث وحشت شده اند که پیش از این چنین رفتارهایی از مسافران ایرانی در آنتالیا بسیار گزارش شده بود.

موضوع تاسف باری که به کرات در مورد مسافران ایرانی در آنتالیا نقل می شود دعوا و درگیری هایی است که راه می اندازند.اغلب مدیران تور گردشی که در خط توریستی آنتالیا فعال اند بر این نکته تاکید دارند که همواره در سفرهای خود حاشیه هایی مبنی بر دعوا و درگیری داشته اند و به دردسر افتاده اند.

یکی از تورلیدرهای ایرانی که 8 سال است به آنتالیا توریست می برد،تعریف می کند که بارها شاهد دعوا و درگیری مسافران ایرانی با توریست های دیگر کشورها بوده آن هم به دلایل عجیب که صرفا برای یک ایرانی قابل هضم است. به این صورت که برخی خانم ها مثلا به مرد همراه خود از چشم چرانی و دید زدن توریستی شکایت کرده و مرد هم همین موضوع را بهانه قرار داده و با فرد مورد نظر درگیر می شود.

شرکت هم به مسافران بارها بابت این رفتارها که در حقیقت وجهه ایرانی را زیر سوال می برد تذکر داده و از آنها خواسته از حاشیه و حاشیه سازی بپرهیزند.چراکه پلیس ترکیه به کرات در مقابل این قانون شکنی مسافران مدارا کرده و موضوع را فیصله داده و مسافر به مشکل خاصی برنخورده اما در عوض به تورلیدر و شرکت تذکر داده اند که مراقب رفتار مسافران باشند.

در موردی دیگر که در رسانه های ایرانی مطرح شد،مسئله به مراتب بدتر و زشت تر از دعوا و درگیری توریست های ایرانی با توریست های خارجی بوده و به مزاحمت هایی مربوط می شد که توریست های ایرانی برای توریست های دیگر ایجاد می کنند.

مسئولان تور گردشی ایران از این موضوع تحت عنوان " آبروریزی ایرانیان در آنتالیا " نام بردند و برخی آژانس های مسافرتی رسما اعلام کردند که مسافر مجرد پذیرش نخواهند کرد.در مورد مزاحمت هایی که ایرانیان برای دیگر توریست ها ایجاد می کنند گفته شد محدودیت هایی برای آنها اعمال خواهد شد که جزییات آن اعلام نشد.اما شهرداری آنتالیا برای راحتی بیشتر زنان و جلوگیری از برخی مزاحمت ها دست به ابتکار عمل زد و اولین پلاژ ویژه زنان را در سواحل شهر ایجاد کرد.

در این پلاژ،زنان محجبه ترکیه و توریست های زن کشورهای عربی که در ساحل هم با حجاب کامل ظاهر می شوند و به خاطر حضور مردان برای شنا کردن معذب هستند و به این منظور گاه صرفا به پیاده روی در ساحل اکتفا می کنند می توانند راحت و بدون دغدغه شنا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین