کد خبر: ۲۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

پاسخ وکیل مهدی هاشمی به احمد توکلی: ادعاهایتان در هیچ دادگاهی ثابت نشده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید‌وحید ابوالمعالی، یکی از وکلای مهدی هاشمی، روز گذشته و در واکنش به نطق احمد توکلی، توضیحاتی را در اختیار «شرق» قرار داد. متن توضیحات وکیل مهدی هاشمی به این شرح است:

جناب آقای توکلی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، مطالب کذبی را مطرح نمودند که لازم است در این خصوص توضیحاتی داده شود:

١) متاسفانه هرچه به روزهای پایانی دادرسی در شعبه٢٨ دادگاه ‌انقلاب نزدیک‌تر می‌‌شویم، فشارها به دستگاه قضا بیشتر می‌‌شود. آقای توکلی و برخی دیگر،فرار رو‌به‌جلو می‌‌نمایند و با ملتهب‌کردن فضا و مسموم‌نمودن اذهان‌عمومی، آگاه یا ناآگاه ولی ظاهرا زیرکانه، با شعار وجود فشار بر دستگاه قضا، خود عامل اصلی این فشار در مجلس و اذهان عمومی شده‌‌اند. آنها با شعار احترام به قانون و دستگاه قضا، از حکمی که هنوز صادر نشده است، دلواپسند.

٢) آقای توکلی درخصوص تاریخ‌‌ها خلاف‌واقع گفته‌‌اند، درخصوص نام اشخاص خلاف‌واقع گفته‌‌اند، در‌مورد مفاد احکام صادره از دادگاه‌های خارج از کشور هم خلاف‌واقع گفته و وقایع را تحریف کرده‌اند. ظاهرا ایشان از قانون پروایی ندارند، ولی چرا بدون ترس از آخرت به سادگی به دروغ می‌‌گویند که آقای هاشمی فلان مقدار دلار پول گرفته است؟
سوال اینجاست که آیا ایشان اطلاع دارند که هرآنچه درخصوص پرونده آقای مهدی هاشمی به سمعشان رسانده‌‌اند، دروغ بوده است و بازهم به نشر این اکاذیب اهتمام دارند یا از دروغ‌بودن مطالبی که بیان می‌‌کنند بی‌‌اطلاعند؟ آیا درست است که ایشان آلت‌دست پرونده‌سازان شود؟ معنای استقلال قوه‌قضاییه و محرمانه‌بودن رسیدگی این است که ایشان به جزییات پرونده دسترسی ندارند. اما با‌این‌وجود و بدون‌اطلاع از جزییات و واقعیات پرونده، چگونه به سادگی بهتان می‌زنند و مطالبی را که تاکنون در هیچ دادگاه صالحی اثبات نشده و موجب هتک‌حرمت و حیثیت افراد است، از تریبون علنی مجلس منتشر می‌‌کنند؟
بدیهی است در زمان مناسب و با رفع ملاحظات و قیود قانونی، تمامی واقعیات را برای مردم شریف منتشر خواهیم کرد تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین