کد خبر: ۲۸۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

سفیر نروژ در ایران: توافق هسته‌ای برای همه مهم است

اودیسه نورهیم، همچنین ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، راه برای افزایش روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف باز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سفیر نروژ در ایران، با اشاره به تبلیغات منفی رسانه های خارجی علیه ایران و ارائه تصویر نادرست از کشور گفت: در مقابل کسانی که به عنوان گردشگر به ایران می آیند تصویر واقعی از این کشور به جهانیان نشان می دهند.

خانم «اودیسه نورهیم»عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: این بیانگر اهمیت و جایگاه گردشگری است و اعتقاد دارم که تصویری که مردم رو در رو می توانند از هم داشته باشند بسیار مهم است.

وی، خواستار افزایش روابط اقتصادی دو کشور ایران و نروژ شد و ادامه داد: قطعا از برخی شرکت های نروژی دعوت خواهیم کرد که به ایران و استان فارس بیایند و جذابیت های موجود را از نزدیک ببینند.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز برخی از شرکت های نروژی که در گذشته در ایران فعالیت داشته اند تمایل دارند برای ادامه فعالیت به ایران بازگردند.

سفیر نروژ در ایران، با اشاره به سفر چندی پیش وزیر خارجه کشورش به تهران پس از 12 سال گفت: این دیدار می تواند نقش مهم و اساسی در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور داشته باشد.

اودیسه نورهیم، همچنین ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، راه برای افزایش روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف باز شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این توافق نه تنها برای ایران بلکه برای سایرین هم مهم است.

سفیر نروژ در ایران گفت: دو کشور علاوه بر زمینه های سیاسی و اقتصادی، در زمینه های دانشگاهی و تحقیقانی و فرهنگی هم می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

اودیسه نورهیم، با اشاره به بازدید خود از آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز گفت: قطعا به تمام کسانی که قصد دارند به ایران سفر کنند توصیه خواهم کرد که از این دو مکان حتما دیدن کنند.

وی، تخت جمشید را نیز مکانی فوق العاده دانست و گفت: به نظر می رسد که با توجه به شرایط موجود، آمار حضور گردشگران در کشور ایران روز به روز در حال افزایش است.

کشور پادشاهی نوروژ به پایتختی اسلو از کشورهای اسکاندیناوی در شمال اروپاست.

این کشور دارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق آبی است. صنعت نفت حدود یک چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه در جهان را دارا است.

در نروژ نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد. از سال 2001 تا 2006 و سپس از سال 2009 تا 2011 این کشور بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین