کد خبر: ۲۸۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

انتشار کلیدسوالات آزمون ارشد از یکشنبه/ اعلام اسامی مجازین در نیمه دوم اردیبهشت

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 94 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در امنیت کامل گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه سال 94 اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رقابت 812 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 94 از روز چهارشنبه تا جمعه، اظهار کرد: سوالات هر یک از کد رشته های امتحانی این آزمون از ساعت 18 روز یکشنبه 19 بهمن بر روی سایت سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار می گیرد. همچنین کلید اولیه سوالات آزمون نیز از روز یکشنبه 26 بهمن بر روی سایت قرار می گیرد .

وی همچنین گفت:‌ داوطلبان می توانند هرگونه سوال و مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون را از روز دوشنبه 27 بهمن الی 4 اسفند منحصراً از طریق «سیستم پاسخگویی الکترونیکی» به سازمان ارسال نمایند.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال 94 اعلام می‌شود، گفت: پس از انتخاب رشته در اردیبهشت‌ماه نتیجه نهایی هفته دوم شهریورماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

رییس سازمان سنجش درباره ظرفیت و شمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد امسال اظهار کرد: تعداد مجازین بستگی به اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه‌ها دارد و براین اساس سه برابر تعداد اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب رشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرفته شدگان تا آخر اسفندماه نهایی و به سازمان سنجش اعلام می‌شود تصریح کرد: پیش از این اعلام شده بود که روند افزایش ظرفیت پیش‌بینی نمی‌شود و این امر براساس تکلیف برنامه آموزش عالی کشور خواهد بود.

رییس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه براساس اسناد بالادستی 20 درصد از فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی باید وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند، افزود: این در حالیست که در حال حاضر 45 درصد از این افراد به مقطع کارشناسی ارشد راه پیدا می‌کنند.

خدایی با تاکید بر کنترل کیفیت فرایندهای آزمون‌های تحصیلات تکمیلی افزود: ما نمی‌خواهیم گسترش غیرهدفمند داشته باشیم اما در حال حاضر وقتی به ترکیب شرکت‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که از 812 هزار داوطلب، 406 هزار معادل 55 درصد از شرکت‌کنندگان داوطلبان گروه انسانی هستند و این نشان‌دهنده این است که گسترش در حوزه علوم انسانی بوده است و باید برای ارتقای کیفیت در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین