کد خبر: ۲۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا:

حجم مبادلات ایران و ایتالیا افزایش می‌یابد

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا می‌گوید: تا پیش از این رایزنان بازرگانی ما در سفارتخانه بیشتر سیاسی بودند تا اقتصادی اما در تلاشیم تا اتاق بازرگانی به ویژه اتاق های مشترک آموزش های لازم را در این عرصه به رایزنان ارائه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: احمد پورفلاح در مورد نقش رایزنان بازرگانی در کشورهای خارجی برای توسعه حجم مبادلات گفت: وابسته های بازرگانی ما در سفارتخانه‌ها که در گذشته های نه چندان دور انتخاب می شدند بیشتر کار سیاسی و امنیتی انجام می دادند و عملاً برای اقتصاد گامی بر نداشته بودند.اما تلاشی که در ۴ سال اخیر در اتاق مشترک ایران و ایتالیا کردیم این بود که اجازه دهند وابسته ‌های بازرگانی را اتاق بازرگانی انتخاب کند که تا امروز به نتیجه نرسیدیم . توفیق دیگر این بود که وابسته‌ های بازرگانی قبل از اعزام به کشورهای خارجی توجیه شوند که البته این اتفاق افتاد.

به گزارش آفتاب، وی گفت: وابسته بازرگانی را خود دولت انتخاب کرد ولی به اتاق ایران و ایتالیا معرفی شد و جلسه ای با رئیس سازمان توسعه تجارت داشتیم تا نیازهای کشور هدف از جمله ایتالیا را اعلام کنیم و نتیجه آن شد که امروز رایزن بازرگانی ایران در سفارت ایران در رم ارتباط خوبی با اتاق بازرگانی دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: ایتالیا تنها کشور اروپایی است که تراز تجاری ما با آنها مثبت است و در صنایع نساجی و کفش و صنایع مادر ، مشتری خوبی برای ایران هستند. اکنون حجم مبادلات تجاری ما با ایتالیا یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که ۸۰۰ میلیون دلار شامل صادرات ایران به ایتالیا  و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات ایتالیا به ایران است.

وی بااشاره به اینکه تا پیش از این سیاست های اقتصادی کشور بر این مبنا استوار بود که دولت نفتی گردشگر نمی‌خواهد اما اکنون که قیمت نفت کاهش یافته باید به صنعت گردشگری توجه ویژه داشته باشیم ،گفت: ایتالیایی‌ها این صنعت را به خوبی می شناسند و ایران در این زمینه می تواند از این کشور کمک بگیرد. 

پورفلاح در پاسخ به اینکه برای نمایشگاه اکسپوی میلان که خرداد ماه برگزار می شود چه برنامه ریزی ای کرده اید گفت: بنده رئیس کمیته مشترک نمایشگاه بین‌المللی ،‌اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت هستم و اگرچه اکسپوها بیشتر دولتی هستند اما ما هماهنگ هستیم تا بتوانیم در اکسپوی میلان ایران حضور پررنگ تری داشته باشیم.

وی گفت: برای امسال سازنده غرفه ایران در نمایشگاه اکسپوی میلان، سازنده غرفه خود ایتالیا هم هست.همچنین قرار است بیشتر صنایع غذایی ما در این نمایشگاه مطرح شود که می‌طلبد بخش خصوصی فعال تر شود و غذاهای سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای دارند که می توان در قالب کارگروه ها آنها را معرفی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین