کد خبر: ۲۸۳۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

ساختمان ولنجک تنها یک ویترین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آرمان نوشت: احمدی‌نژاد امروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع‌المهدی شهرری سخنرانی می‌کند. احمدی‌نژاد مثل همان روزهایی که رئیس‌جمهور بود کار خودش را می‌کند و اصلا اهمیتی به حرف دیگران نمی‌دهد چون آموخته است که در سکوت می‌توان به اهداف بلند رسید. او ساکت است اما دوست دارد تصویرش در همه جا منتشر شود، حالا چه یک رسانه اصلاح‌طلب باشد که با طعنه درباره فعالیت‌هایش گزارشی می‌نویسد و عکسش را منتشر کند و چه یک رسانه حامی دولت‌های نهم و دهم که در خیال بازگشت مجدد آن جریان به قدرت است پس تصاویر احمدی‌نژاد را منتشر می‌کند تا زمانی خدای‌ناکرده کسی او را فراموش نکند.

به گزارش ایسنا، آرمان در ادامه می‌نویسد: او در دهه‌فجر بخش دیگر فعالیت‌های خود را آغاز کرد البته پیش از این لازم است نگاهی به فعالیت‌های پشت‌پرده حامیان احمدی‌نژاد شود که البته برخی معاونان و وزرایش هم در آن گروه قلمداد می‌شوند.

تماس‌هایی که با رابطان سران اصلاحات برقرار شد

ماجرا از آنجا آغاز شد که خبرهای درگوشی از دیدار احمدی‌نژاد با برخی که در دولتش آنها را گلایه‌مند کرده بود، منتشر شد و «آرمان» زمانی این شایعات را به واقعیت نزدیکتر دید که یکی از مسئولان سابق دولت احمدی‌نژاد به «آرمان» گفت: «امکان دارد شماره آقای حسین مرعشی را به من بدهید؟» حسین مرعشی! او که از منتقدان جدی دولت احمدی‌نژاد بود پس چه حرفی میان این طیف با عضو حزب کارگزاران هست؟ چند روز بعد خبر رسید که تماس تنها با مرعشی نبوده و با برخی دیگر از اصلاح‌طلبان هم تماس‌هایی برقرار شده است که هدف، برنامه‌ریزی برای حضور احمدی‌نژاد یا حلقه او نزد بزرگان اصلاح‌طلب بود. آنطور که «آرمان» مطلع شد پاسخ آن درخواست‌ها از سوی اصلاح‌طلبان منفی بوده و آنها با یادآوری مشکلات و مسائلی که طی دولت‌های نهم و دهم برای اقشار مختلف مردم پدید آمده بود، بیان داشتند که باید در ابتدا پاسخی به افکار عمومی بدهید و پس از آن درخواست شما بررسی خواهد شد.

ساختمان احمدی‌نژاد کجاست؟

برای یافتن پاسخ دلیل اصرار احمدی‌نژادی‌ها برای برقرار تماس با اصلاح‌طلبان بهترین راهکار دیدار با اعضای اصلی این طیف بود. زمانی که آرمان خواست با تعدادی از اعضای نزدیک با احمدی‌نژاد دیدار داشته باشد، خواسته خود را مطرح کرد و گفت که «باید به ساختمان ولنجک برویم؟» پاسخی که داده شد کمی دور از انتظار بود: «الان آقای احمدی‌نژاد که ساختمان ولنجک نیست» پرسیدیم که «یعنی ساختمان دیگری هم هست؟» و پاسخ شنیدیم که «در زمانش به شما می‌گوییم» پس از این مکالمه به این نتیجه رسیدیم که ساختمان ولنجک تنها یک ویترین برای احمدی‌نژاد و حلقه نخست اوست. از سوی دیگر اگر آنجا واقعا دفتر رئیس‌جمهوری سابق است پس چرا احمدی‌نژاد فقط در نارمک به جمع‌آوری نامه‌های مردمی می‌پردازد. رسیدن به نارمک همان اندازه برای حاملان نامه به رئیس‌جمهور سابق سخت است که رسیدن به ولنجک برای آنها دشوار می‌نماید هرچند اتوبوس‌های تندرو مسیر رسیدن از توحید به پارک‌ وی را بسیار سهل‌تر از رسیدن از مرکز شهر به نارمک کرده‌اند.

احمدی‌نژاد چرا هست؟

به هر حال هم «آرمان» در رسیدن به ساختمان اصلی احمدی‌نژاد ناکام ماند و هم احمدی‌نژادی‌ها از دیدار با بزرگان اصلاح‌طلب بازماندند. احمدی‌نژاد مسیر دیگری را انتخاب کرد که همان بازگشت به عقب بود یعنی بازهم با مردمی باشد که هنوز او را باور دارند و در این اندیشه هستند که اگر در طی هشت سال دولت اصولگرا، مسکن مهر و تسهیلات دیگر به آنها نرسید پس باید بازهم تلاش کنند تا احمدی‌نژاد روی کار بیاید و این بابت خرسند بودند تعداد حامیانی که به گرد او جمع می‌شوند کمتر از گذشته است پس شانس رسیدن امکانات به آنها زیادتر می‌شود! تعدادی هم البته دلبسته احمدی‌نژاد هستند و از روی اعتقاد به او باور دارند و نمی‌توان انگ رسیدن به تسهیلات را به آنها چسباند. به هر حال احمدی‌نژاد این روزها فعال است و دهه فجر هم فرصت خوبی برای نشان دادن خود. این حضور دو نفع برای احمدی‌نژاد دارد؛ اول اینکه پس از ماجرای رحیمی و حکمی که برای معاون اولش صادر شد با حضور در جمع حامیانش و لبخندزدن به آنها اینگونه القا می‌کند که تخلفات رحیمی ربطی به او نداشته و اصلا رحیمی که بوده است؟! نفع دوم این است که با این حضورها نشان می‌دهد که انگیزه زیادی برای بازگشت به قدرت دارد.

این‌بار در شهرری

احمدی‌نژاد قرار است امروز در شهرری سخنرانی کند. یکی از اعضای دفتر دولت بهار در شهرری به «آرمان» گفت که رئیس‌جمهور سابق به مناسبت دهه فجر به شهرری آمده و سخنرانی خواهد کرد. او موضوع این سخنرانی را انقلاب اسلامی عنوان کرد و تاکید داشت که این مراسم به شکل مردمی برگزار خواهد شد و زمانی که «آرمان» سوال کرد مجوز این سخنرانی را از کدام نهاد اخذ کردید؟ پاسخ شنید: «دفتر آقای دکتر احمدی‌نژاد تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و مشکلی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین