کد خبر: ۲۸۳۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

واکنش ایران به ارزان شدن نفت: نفت بدون مشتری در خلیج فارس نداریم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه کاهش شدید قیمت نفت تهدیدی برای توسعه میادین نفت و گاز ایران در خلیج فارس نیست، گفت: در شرایط فعلی هیچ‌گونه نفت بدون مشتری در خلیج فارس نداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سعید حافظی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از ترمینال شناور نفتی خلیج فارس گفت: این ترمینال شناور نفتی از ظرفیت ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات بیش از ۲.۲ میلیون بشکه نفت خام برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه برای ساخت این ترمینال شناور نفتی حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام و ساخت آن توسط شرکت سامسونگ کره‌جنوبی انجام شده است، گفت: هم‌اکنون این شناور نفتی با استفاده از پوشش بیمه ایرانی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

او همچنین در واکنش به سقوط قیمت جهانی نفت و ترتیب آن بر روند توسعه میادین نفتی ایران در خلیج فارس گفت: هم‌اکنون ۸-۹ نوع نفت خام از میادین نفتی خلیج فارس تولید می‌شود که ۶ نوع نفت آن در سبد صادراتی نفت کشور قرار دارد.

این عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه با وجود کاهش قیمت و پابرجا ماندن برخی از تحریم‌های بین‌المللی مشکلی در تولید و فروش نفت میادین خلیج فارس وجود ندارد، بیان کرد: در شرایط فعلی روند تولید و فروش نفت ایران در منطقه خلیج فارس کاملا عادی و طبیعی است.

او همچنین درباره شناور قدیمی ذخیره‌سازی نفت سورنا هم توضیح داد: این ترمینال شناور نفتی قدیمی از بیش از ۴۰ سال قدمت برخوردار است که به زودی مزایده فروش آن برگزار می شود.

حافظی همچنین در تشریح سیاست‌های جدید جذب سرمایه‌گذار در پروژه های نفت و گاز خلیج فارس، گفت: قصد داریم با برگزاری یک مناقصه بین‌المللی به روش EPCF نسبت به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه مهمترین محور برگزاری مناقصه بین‌المللی انجام تعمیرات، بازسازی و نوسازی سکوها، خطوط لوله و سازه‌های نفتی و گازی ایران در خلیج فارس است، تاکید کرد: هم‌اکنون ایران از بیش از ۱۸۰ سازه دریایی نفتی در خلیج فارس برخوردار است که قرار است مطابق با یک برنامه اولویت‌بندی شده، نسبت به تعمیر، بازسازی و نوسازی این سازه‌های نفتی اقدام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین