آفتابنیوز : 
بر اساس این گزارش ، اين خودرو كه سدان است، جرو پرفروش ترين خودروهاي كلاس خود در ژاپن و آمريكاي شمالي محسوب مي شود. هوندا سيويك از يك سري موتورهاي الكتريكي و بنزيني بهره ميبرد كه به صورت تركيبي فعاليت مي كنند.اين خودرو يكي از اميدهاي اصلي گسترش خودروهاي هيبريدي است. در همين حال مجله اتو ترند، اين خودرو را جزو مطرح ترين خودرو در كلاس خود خوانده است و از نوع هيبريدي آن با عنوان خودرو بسيار سطح بالا نام برده است.
این گزارش می افزاید : خودروهاي هيبريدي تركيبي از موتورهاي الكتريكي با موتورهاي بنزيني هستنند و در توليد اين خودروها سعي شده است كه اقتصاد سوخت بهبود پيدا كند. البته پيش بيني مي شود تقاضا اين خودرو تا پايان دهه اخير ميلادي بيش از سه درصد تقاضاي فعلي نباشد.
اين در حالي است كه دولت آمريكا پيشبيني كرده كه تقاضا براي بنزين در اين كشور تا سال 2012 با 17 درصد افزايش به 10.64 ميليون بشكه در روز برسد، اما خودروهاي هيبريدي همچنان سهم بسيار كمي از خودروهاي آمريكا را تشكيل خواهند داد و در سال جاري سهم خودروهاي هيبريدي از بازار خودروي آمريكا 1.3 درصد خواهد بود.
دو رگه كردن خودروها در جهان به سه روش موازي، رديفي و تركيبي انجام ميشود كه در روش سري ، موتور احتراق داخلي فقط كار توليد برق را انجام ميدهد و موتور برقي خودرو را حركت ميدهد. در روش موازي موتور احتراق داخلي به صورت مستقل كار مي كند و موتور برقي نيز به صورت مستقل كار مي كند و اين عملكرد از طريق يك ECU كنترل مي شود . در روش تركيبي نيز دو گونه موازي و رديفي باهم به صورت تركيب شده استفاده ميشوند كه اين روش بيشترين قابليت را دارد و تنها مشكل اين طرح پيچيدگي فوقالعاده آن است.
لازم به ذکر است خودروي دو رگه ای كه از سوي شركت تويوتا در سال 1998 ارائه شد، يك راه حل مناسب براي كاهش مصرف خودروهاي بنزيني تا حدود 50 درصد است كه مشكل مصرف زياد بنزين را بوسيله توليد اينگونه خودروها مي توان بهبود داد.