کد خبر: ۲۸۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

قشقاوی: توافق نیم‌بند فایده ندارد

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی عمومی و اقناع افکار عمومی جهانی باید با پذیرش داخلی و بیرونی باشد، تصریح کرد: با شرایط موجود طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به دنیا اعتماد نداریم چراکه توافق نیم‌بند فایده نداشته و باید شفاف باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن قشقاوی شامگاه یکشنبه 19 بهمن در دفتر ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با گرامیداشت دهه فجر و با اشاره به سوره قصص، اظهار کرد: داستان حضرت موسی و تقابل وی با فرعون و قارون طولانی ترین قصه قرآن است و دیکتاتوری از نظر قرآن فرعون است.

وی افزود: تمام استکبار در چهره فرعون است به طوریکه فرعون دنبال برتری جویی در زمین و استیلا و استکبار، دیکتاتوری و منیت بود و برای وصول به این و برای اینکه پایه‌های استکبار را محکم کند چنین حرکاتی انجام می‌داد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه فرعون، جامعه تحت فرمان خود را گروه گروه می‌کرد و اختلاف می‌انداخت، تصریح کرد: فرعون وحدت را گرفته بود و زمینه اختلاف را فراهم می‌کرد و این کار همه مستکبرین است که بذر اختلاف می‌افکنند.

وی با اشاره به اینکه مستکبرین دوگانگی و چندگانگی ایجاد می‌کنند تا زمینه استضعاف ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مستکبرین مستضعف را به ضعف می‌کشند و بخشی از جامعه اختلاف زده خود را به استضعاف می‌کشانند.

قشقاوی با بیان اینکه فرعون در خواب دیده بود که پسری علیه او اقدام کرده و انقلاب می‌کند و او را از بین می‌برد، اظهار کرد: فرعون مستکبر معروف و مفسد است که توطئه فرعونی و استکبار جهانی برای شقه کردن جامعه انقلابی و ضداستکباری برای به استضعاف کشاندن جامعه از طرق مختلف ترور فیزیکی، شخصیتی و روانی است اما استکبار نمی‌تواند در برابر اراده الهی بایستد.

معاون وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی خدا اراده فرمود که چهره فرعون زمان مشخص شود، بیان کرد: باید کتاب خاطرات درباریان را مطالعه کرد چراکه عبرت آموز است و با خواندن خاطرات علم، تاج الملوک، امیر اصلان افشار و ... نیازی به تبلیغات جمهوری اسلامی نیست چراکه رذایل اخلاقی، خشونت به مردم و ضعف در سیاست خارجی، اقتصادی و ... شاه را در این خاطرات مطرح کرده‌اند.

وی افزود: علم در خاطرات خود مدام از رفت و آمد سفرای آمریکا و انگلیسی به دربار سخن می گوید، امیر اصلان افشار از خاطرات خود با شاه بعد از فرار می گوید که پادشاه مراکش از شاه به خاطر برگزاری جشن های 2500 ساله و اینکه ناسیونالیسم و ملی گرایی را در مقابل دین اسلام قرار می داد، انتقاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما موظف به حفظ دارالاسلام هستیم. در 100 سال اخیر در 5 قرارداد ننگین 70 درصد خاک ایران جدا شد و حوزه قفقاز فقط 30 درصد باقی ماند.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: رژیم گذشته آنقدر ملی گرایی را در مقابل اسلام قرار داد که تاج الملوک می گوید رضاشاه اوایل دین مدار بود اما یهودیان و انگلیسی ها او را از دین خارج کردند و ضد اسلام شده بود.

وی افزود: تاریخ این سرزمین می گوید ایدئولوژی مقوم منافع ملی و تمامیت ارضی است و ایدئولوژی بخش مهمی از قدرت ما را تشکیل می دهد.

وی در ادامه با اشاره به مقاله‌های واشنگتن پست و فارن پالیسی که درباره ایران نوشته شده است، تصریح کرد: به اذعان خود غرب ایران قدرت منطقه ای است چراکه در منطقه بدون ایران نمی توان کاری کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه نفوذ معنوی و الهام بخشی ایران در منطقه تاثیر گذاشته است، اضافه کرد: ایران استاندارد دوگانه غرب را افشا کرد و غرب با چالش مفهومی مواجه شده است.

قشقاوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی را در یک طرف و ایران را در سوی دیگر داریم، گفت: طبق قطعنامه 242 سازمان ملل، اسرائیل متجاوز است و طبق قطعنامه ای دیگر از سازمان ملل اسرائیل جنایت کار جنگی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اسرائیل عضو "ان پی تی" نیست و پروتکل را نپذیرفته و 200 بمب اتمی دارد که بی عدالتی در جهان است چراکه هیچ بازرسی از تاسیسات اسرائیل نشده و دوربینی در تاسیسات اتمی آنها نصب نیست و زیردریایی‌های اتمی را نیز ظرف چند سال اخیر خریداری کرده است.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران طبق قطعنامه 598 قربانی جنگ است و عضو "ان پی تی" است و قربانی سلاح شیمایی شده و به بازرسان اجازه نصب دوربین داده که هر لحظه کسی برای بازرسی می آید و این در حالیست که بیش از 20 میلیون خبر در اینترنت علیه ایران وجود دارد و ایران بمب اتم هم ندارد اما تنها 100 خبر هم راجع به "دیمونای" اسرائیل پیدا نمی شود و این تفاوت برخورد استکبار با ایران است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: برای مطالعه مذاکرات باید بدانیم که مذاکرات هسته ای یک مربع 4 ضلعی است که در ضلع اول، اصل و استمرار مذاکرات است که مقام معظم رهبری با آن مخالفتی ندارند و در مذاکرات باید جنس، شخصیت و اعتماد و بی اعتمادی را شناخت چراکه شرط است.

قشقاوی تصریح کرد: در مذاکرات هسته ای بیشتر جنس معامله مهم است که چه امتیازاتی رد و بدل می شود و چگونه عزت نظام حفظ می شود.

وی به دومین ضلع مربع مذاکرات اشاره کرد و یادآور شد: این ضلع خطوط قرمز هسته‌ای است که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران حاصل خون شهدا و پایداری و حمایت مردم است که باید آنها را حفظ کرد.

معاون وزیر امور خارجه سومین ضلع مربع مذاکرات را حصول به نتیجه و گشایش در زندگی مردم دانست و تاکید کرد: گشایش معیشت مردم از راه اقتصاد مقاومتی است و سه قوه باید کار کنند و با شعار اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود چراکه این نوع از اقتصاد تکیه بر درون با تقویت تولید است.

وی اضافه کرد: سخنرانی و حرف، حرف است و تولیدکننده و کارآفرین مهم و محترم است و متاسفانه سیستم بانکی تولیدکننده را بیچاره می‌کند و اگر دولت به بخش خصوصی بی‌توجه باشد چگونه تولید انجام می شود؟

قشقاوی عنوان کرد: تولیدکننده چگونه می تواند 25 و 30 درصد سود وام پرداخت کند؟ باید به اقتصاد بین المللی هم توجه کرد تا پول نفت برگردد. در حال حاضر 130 هزار میلیارد تومان پول نفت بلوکه شده و ما خواهان بیمه کشتیرانی، باز شدن "ال سی" و "سوئیفت بانکی" برای جذب سرمایه گذار هستیم.

وی ادامه داد: این مهم در سایه عزت و نه با نقض خطوط قرمز، مردم مقاوم به دست می آید و عزت مردم مهمتر از شکم است.

معاون وزیر امور خارجه چهارمین ضلع مربع مذاکرات هسته‌ای را دیپلماسی عمومی برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نوع برخورد با موضوع هسته‌ای ایران در سخنرانی اخیر خود با غرب اتمام حجت کرد اما در تبلیغات خود و روی برنامه های رسانه ای باید با زبانی دنیا پسند حقانیت نظام اسلامی و مظلومیت خود را بیان کنیم

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب و خون شهدا و عزتمندان، مذاکرات پیش می‌رود، گفت: اطمینان می دهم که تیم مذاکره کننده یک قدم از عزت مردم و خطوط نظام عقب نشینی نمی‌کنند و امیدواریم نتیجه و گشایش حاصل شود و اگر نشود مردم مرد میدان هستند.

قشقاوی در ادامه به موضوع سوریه و گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: حکومت سوریه لائیک بود و کاری به دین نداشت اما یک جریان تروریستی را ایجاد کردند و 6 هزار جوان اروپایی از مرزها با پاسپورت و بدون پاسپورت عبور کردند و به داعش پیوستند و این در حالیست که این افراد در غرب با یک ساختار 100 درصد لائیک تربیت شده بودند که از داعش سردرآوردند.

وی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را تعارض مفهومی با غرب و استاندارد دوگانه و برخورد گزینشی دانست و خاطرنشان کرد: در چین، روسیه و ایران و کشورهای دیگر سالانه فقط سه هزار اعدام آن هم در حوزه های مختلفی چون مواد مخدر انجام می شود که غرب آن را نقض حقوق بشر می داند اما مجموع کشته های جنگ در عراق و افغانستان و سوریه و ... در 10 سال اخیر بین 80 تا 100 هزار نفر است و این را نقض حقوق بشر تلقی نمی‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: برای آن 3 هزار نفر جایزه می دهند، فیلم می سازند،"ان جی او" تشکیل می دهند و 500 سایت اینترنتی و صدها مقاله می نویسند اما برای آن 100 هزار کشته جنگ هیچ خبری نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین