کد خبر: ۲۸۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

ایران دلیلی برای ارائه امتیاز گسترده در مذاکرات هسته‌ای نمی‌بیند

ایران در حال حاضر در معادلات منطقه‌ای دست بالا را دارد و به همین خاطر دلیلی برای اعطای امتیازات گسترده و فراوان در جریان مذاکرات هسته‌ای نمی‌بیند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خرداد نوشت: روزنامه "دیلی استار لبنان" در سرمقاله خود با ذکر تحولات منطقه‌ای اشاره می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در معادلات منطقه‌ای دست بالا را دارد و به همین خاطر دلیلی برای اعطای امتیازات گسترده و فراوان در جریان مذاکرات هسته‌ای نمی‌بیند. 
 
"دیلی استار لبنان" با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای ضمن امیدوارکننده خواندن اظهارات ایشان درباره موافقت با توافقی که ممکن باشد اشاره می کند که البته این موضوع به معنای ارائه امتیازات گسترده از جانب ایران به طرفین مذاکره کننده نیست. "دیلی استار" لبنان در این باره می نویسد:"در تازه‌ترین سخنرانی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران درباره پیشرفت روند مذاکرات بر سر برنامه هسته ای میان نمایندگان ایران و کشورهای غربی ایشان فرمودند که با توافقی که ممکن باشد موافق هستند. اظهارات اخیر نشانه‌ای مثبت برای ادامه روند گفت‌وگوهاست. نظر ایشان در حالی بیان شد که ایران دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذارد. البته باید اشاره کرد که علیرغم آن که توافق هسته ای به نفع ایران خواهد بود اما آن کشور امتیازات زیادی را به طرف مقابل نخواهد داد." 
 
"دیلی استار" لبنان از سیاست ایران در مذاکرات هسته‌ای به عنوان سیاست "کما" اشاره می کند و در این باره می نویسد:"ایالات متحده هنوز دغدغه هایی درباره برنامه هسته ای ایران دارد." 
 
این روزنامه لبنانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای ایران را دارای دست بالا در این روند می‌داند و به همین‌خاطر معتقد است که جمهوری اسلامی ایران دلیلی برای ارائه امتیاز فراوان در مذاکره نمی بیند. "دیلی استار" در این باره می نویسد: "تحولات در عراق و سوریه به خصوص پابرجا ماندن دولت "بشار اسد" در آن کشور و هم چنین ایجاد وضعیت تازه در یمن و به قدرت رسیدن حوثی های یمنی که روابط خوبی هم با ایران دارند نشان می دهد ایران هر آنچه را می خواسته از امریکا گرفته است. اینک بیش از هر چیز دیگری باراک اوباما خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای تا ضرب الاجل تعیین شده است. او پیش از ترک کاخ سفید در سال 2016 مایل است تا توافق جامع و نهایی با ایران را عملی کند. در نتیجه، کاخ سفید با کشتی تمام بهار به سوی تداوم سیاست مصالحه با ایران پیش می رود." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین