کد خبر: ۲۸۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

وایبر بومی راه‌اندازی می‎شود

مدیر‌عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: سامانه ارسال پیامک از تلفن ثابت به گوشی همراه و شبکه اجتماعی تحت اندروید «ویستور» که معادلی از وایبر بومی است با حضور وزیر ارتباطات در هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی ملک‌جعفریان صبح امروز بیستم بهمن‌ماه در نشست خبری که در شرکت مخابرات استان برگزار شد اظهار کرد: زیر‌ساخت‌های لازم جهت فراهم‌سازی امکان ارسال پیامک از تلفن ثابت به گوشی همراه مهیا شده است و در هفته جاری این سامانه راه‌اندازی می‌شود که واگذاری آن نیز از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فاز اول شبکه اجتماعی تحت اندورید «ویستور» که معادلی از وایبر بومی است با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون مخابرات خراسان رضوی هیچ افتتاحی نداشته است گفت: در طی این دو سال 1951 پروژه مخابراتی با هزینه بالغ 131 میلیارد تومان شامل 280 پروژه در حوزه تلفن ثابت با هزینه 34 میلیارد تومان، 166 پروژه با هزینه 44 میلیارد تومان، 30 پروژه با هزینه 99 میلیارد تومان و 1350 پروژه دیتا خانگی با هزینه 26 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

ملک جعفریان همچنین به سرویس‌های ارزش افزوده در مخابرات اشاره کرد و گفت: در طی این دو سال 9 پروژه در زمینه سرویس‌های ارزش افزوده درون سازمانی مخابرات با هزینه بیش از 9 میلیارد تومان و پنج پروژه در زمینه سرویس‌های ارزش افزوده با همکاری بخش خصوصی و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های ارزش افزوده داری زیر‌ساخت‌های اصلی دیتا‌سنتر است گفت: ما اکنون اطلاعات سازمان‌ها و کشور‌ها را از طریق سرو‌رها با عرض باند بسیار خوب دریافت می‌کنیم تا از این طریق کاربران از سرعت بالای مطلوب بهره‌مند شوند و در سال 94 نیز این امر را توسعه خواهیم داد.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان از تجمیع بخش‌های 118 خبر داد و گفت: بخش‌های 118 پس از این بصورت متمرکز فعالیت خواهند کرد و علاوه بر آن مشترکان پس از این، از امکان انتقال تماس نیز بهره خواهند برد که بر اساس آن اتصال تماس به تلفن مورد نظر مشترک بصورت آنلاین و رایگان توسط بخش 118 انجام می‌شود.

راه‌اندازی 500 پورت دیتا خانگی در روستا‌ها

ملک جعفریان با بیان اینکه در طی دو سال گذشته 125 هزار پورت دیتای خانگی در استان راه‌اندازی شده است افزود: از این تعداد 500 پورت در روستا‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی 57 پروژه تلفن ثابت با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان در روستا‌ها خبر داد و گفت: مقداری از درآمد‌های مخابرات به محل یو.اس. او دولت داده می‌شود که این بخش موظف است تا درآمد‌های دریافتی از شرکت‌های مخابرات نسبت به توسعه سیستم‌های مخابراتی در مناطق دور افتاده و روستا‌ها اقدام کند.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان با اشاره به اینکه در دو الی سه ماه گذشته در زمینه واگذاری خط ثابت تلفن به برخی از نقاط شهری بدلیل کمبود تجهیزات مخابراتی شاهد نارضایتی مردم بوده‌ایم خاطرنشان کرد: در این راستا تیم‌های فنی برای ارائه راهکار‌های جدید در نظر گرفته شده‌اند و تا پایان سال هم در زمینه واگذاری خط تلفن ثابت و هم در زمینه نصب دیتا خانگی اقدامات موثر انجام خواهیم داد.

وی از افزایش دکل‌های تری جی به 250 عدد در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: خراسان رضوی جز سه استان اول کشور در ارائه خدمات مخابراتی است و همواره خدمات مخابراتی خود را با بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی و تجهیزات اروپایی ارائه می‌دهد.

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان درخصوص مضرات بی.تی.اس‌ها با بیان اینکه ضرر خاصی برای انسان به همراه ندارد تاکید کرد: در زمینه تاثیر‌گذاری بی.تی.اس بر انسان مطالعاتی صورت گرفته است و ضرری برای بدن انسان ندارد چراکه تمامی خدمات مخابراتی استان با بهترین استاندارد‌های موجود ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، ملک جعفریان تاکید کرد: تشعشعات مضر و به عبارتی پارازیت‌ها در اولین مرحله تجهیزات و فضا‌های مخابراتی را دچار مشکل می‌کند و از این‌رو ما خارج از استاندارد خدماتی ارائه نمی‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین