کد خبر: ۲۸۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

آمریکا تحت فشار افشاگری تقلب بزرگ بانکی

دولت آمریکا در روزهای آتی به جهت واکنش نشان دادن به افشا شدن کمک های بانک سوئیس به یک بانک بریتانیایی، تحت فشار زیادی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌المللی: بر اساس اطلاعات فاش شده، بانک سوئیس که دومین بانک بزرگ در جهان است، به مشتری های میلیاردر خود راه های فرار از مالیات را پیشنهاد می کرد. 

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، 60 رسانه بین المللی از جمله روزنامه لوموند، گاردین، سی. بی. اس و... بر اساس تحقیقات خود دریافته اند که  بیش از  180میلیارد یورو به طور محرمانه و توسط حساب های مؤسسات تابعه بانک اچ. اس. بی. سی به سوئیس منتقل شده است.

احتمالا این فرار مالیاتی گسترده توسط این بانک انگلیسی مورد قبول واقع شده و حتی مورد تشویق نیز قرار گرفته است. این حساب ها متعلق به 100 هزار مشتری و 20 هزار شرکت بوده است. از این میان حدود 6 میلیارد یورو به مشتریان فرانسوی اختصاص داشته اشت.

این بانک سوئیسی توانسته است با تبانی با مشتریان ثروتمند خود، آنها را از پرداخت مالیات معاف کند. حدود 2 هزار و 900 مشتری متعلق به ایالات متحده هستند که حدس زده می شود انبوه ثروتشان را در ژنو نگه داشته اند.

ژاک دوسانژ کارخانه دار فرانسوی، جان مالکوویچ بازیگر آمریکایی و محمد ششم پادشاه مغرب از جمله افرادی هستند که از این فرار مالیاتی بهره برده اند.

مبارزه با فرار مالیاتی و جلوگیری از فعالیت بهشت های مالیاتی از محورهای اصلی نشست وزیران دارایی گروه بیست در استانبول خواهد بود.

این اطلاعات توسط یک متخصص کامپیوتر که در دفتر اچ. اس. بی. سی ژنو کار می کرد، به بیرون درز پیدا کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین