کد خبر: ۲۸۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
نتانیاهو: معامله بدی با ایران در حال انجام است

تشدید هراس رژیم صهیونیستی از قوت گرفتن احتمال توافق هسته ای

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی که از واهمه این رژیم از قوت گرفتن احتمال توافق هسته ای میان ایران و گروه موسوم به پنج به علاوه یک حکایت دارد، گفت: «معامله بدی با ایران در مونیخ در حال انجام است که موجودیت اسرائیل را در خطر قرار خواهد داد».
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیاری از نهاهای تصمیم ساز و اندیشکده ها در آمریکا همچنین طرف های طرف های مذاکرات هسته ای با ایران در روزهای اخیر چشم انداز خوشبینانه ای را برای فرجام این مذاکرات ترسیم کرده اند.

یک کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک معتقد است: همه شواهد نشان می دهد که بسیاری از اختلاف های فنی و مسایل سیاسی از سر راه برداشته شده و این مذاکرات به پایان موفقیت آمیز خود بسیار نزدیک شده است.

باربارا اسلاوین' می گوید: تمامی قرائن و شواهد بویژه درروزهای اخیر نشان می دهد که زمینه منسجمی برای دستیابی به توافق نهایی درمذاکرات هسته ای به وجود آمده است.

وی معتقد است ، دو طرف بیش از هرزمان دیگر ،آمادگی و تمایل حصول توافق بر سر اختلافات باقی مانده دراین مذاکرات را پیدا کرده اند.

به گفته این روزنامه نگار وتحلیلگر باسابقه آمریکایی، درچنین فضایی تصور این که عاملی بتواند مانع حصول چنین توافقی بشود، ممکن نیست.

اسلاوین همچنین از سخنان خوشبینانه نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات سخن به میان می آورد و متذکر می شود، این روحیه مثبت نشان می دهد که دو طرف علاوه بر مشکلات و مسائل فنی مربوط به برنامه های هسته ای ایران به راه حل هایی برسر مسائل سیاسی مربوط نیز دست پیدا کرده اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خشم و هراس خود را از به ثمر رسیدن گفت وگوهای هسته ای پنهان نکرده است، در همین حال از 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا نیز بشدت گله مند است که حاضر به دیدار با نتانیاهو در سفر آتی اش به واشنگتن نشده است .

نتانیاهو که به دعوت 'جان بینر' رییس رییس تندرو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به واشنگتن می رود، بنا بود روز سوم اسفند در کنگره ضد مذاکرات هسته ای سخنرانی کند که فعلا تا 12 اسفند به تاخیر افتاده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی ، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و 'جوبایدن' معاون او گفته اند که با بنیامین نتانیاهو در آن تاریخ دیدار نخواهند کرد چرا که این سفر در آستانه انتخابات پارلمانی اسرائیل صورت می گیرد و آن ها نمی خواهند این طور به نظر آید که از جناح خاصی در این کشور جانبداری می کنند.

باراک اوباما روز دوشنبه هم در کنفرانس خبری با صدراعظم آلمان در واشنگتن همین نکته را تکرار کرد.

چند تن از اعضای کنگره نیز اعلام کرده اند که در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره حضور نخواهند داشت، 'برنی ساندرز' سناتور مستقل و 'جان لویس' و 'جیم کلیبرن' سناتورهای دمکرات از جمله آن ها هستند.

خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' به نقل از منبعی نزدیک به دفتر نتانیاهو نوشت، مقام های کابینه او در حال بررسی احتمال تغییر سخنرانی اش در جلسه علنی کنگره به جلسه ای غیرعلنی با حضور شمار کمتری از نمایندگان هستند.

رسانه های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند، به رغم خودداری باراک اوباما از دیدار با نخست وزیر اسرائیل در سفر آینده اش به واشنگتن،

'بنیامین نتانیاهو' می گوید مصمم است که برای سخنرانی درباره برنامه هسته ای ایران و تلاش برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی به آمریکا برود

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت : نتانیاهو روز دوشنبه با تاکید بر تصمیمش گفت: 'به همین دلیل من مصمم هستم به واشنگتن بروم تا موضع اسرائیل را برای اعضای کنگره و مردم آمریکا طرح کنم'.

به گزارش آسوشیتدپرس ،دایران و گروه پنج به علاوه یک به توافق رسیده اند تا اواخر ماه مارس (اوایل اسفند) به توافق سیاسی دست یابند و تا 31 ژوئن(9 تیر) نیز با مذاکره بر سرجزئیات، توافق نهایی و جامع را امضا کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امکان هرگونه تمدیدی دراین مذاکرات را غیر ممکن دانسته است.

به گفته کارشناس ارشد اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، جان کری و مقام های کاخ سفید بدرستی این نگرانی را دارند که هرگونه تاخیری در رسیدن به یک توافق جامع در زمان باقیمانده امکان کارشکنی و مخالفت جمهوریخواهان وسایر مخالفان این گفت وگو ها را افزایش خواهد داد. لذا ترجیح می دهند در مدتی که به پایان این مهلت باقیمانده است مذاکرات به نتیجه نهایی برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین