کد خبر: ۲۸۳۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
ایران به خاطر منطق و ایجاد صلح پای میز مذاکره آمده است

رییس جمهور: هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست

رئیس جمهور در سخنرانی خود در مراسم 22 بهمن تأکید کرد: در پای میز مذاکره از استقلالمان دفاع کردیم و خواهیم کرد. امروز هم آنها که باید در میدان دیپلماسی مسئول مبارزه هستند و همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس جمهور افزود: آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند، پشت جبهه هم همه مردم پشتیبان رزمندگان‌مان در جبهه‌های نبرد بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم آنها که باید در میدان دیپلماسی مسئول مبارزه هستند و همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، روحانی خاطرنشان کرد: امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالف هستند یعنی صهیونیست‌ها که همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما دنیای امروز به خیانت صهیونیست‌ها پی برده است. مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که در ماه‌های گذشته در غزه مرتکب شدند و همواره جانیان صحنه صهیونیست‌ها بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خواست دیگر ملت ما آزادی بود گفت: جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلامیت در کنار آزادی مطرح است و ملت ما در کنار کثرت و تنوع افکار به انسجام ملی خود ادامه می دهد.

روحانی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه سال گذشته در همین راستا به ملت وعده دادیم تا سال آینده رکود را پشت سر بگذاریم به آمارهایی از رشد حوزه صنعت، بازرگانی، سهولت کسب و کار ، زدودن موانع رونق، صادرات و واردات و پیشرفت ها در زمینه نفت و گاز ، کشاورزی و علم و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه های ما با آرامش تر و با کیفیت تر کار خود را ادامه می دهند و شرکت های دانش بنیان کارشان را ادامه می دهند.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: در زمینه تولید گاز پنج فاز در پارس جنوبی به ثمر نشسته است و روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از پارسال تولید می کنیم و ان شاء الله سال آینده صد میلیون مترمکعب دیگر اضافه شود.

روحانی با بیان این‌که پارسال قول دادم تورم از 35 درصد به 25 درصد برسد تصریح کرد: امروز تورم زیر 17 درصد است و در حوزه رفاه اجتماعی و سلامت نیز گام های خوبی را نیز برداشته‌ایم.

رئیس جمهور افزود: این دولت برای اولین بارقانون جامع ایثارگری را عملیاتی کرد و بدهی معوقه آنها را تا سال 90 پرداخت کرد.

روحانی به مشکلات محیط زیستی ، آلودگی هوا و ریزگردها اشاره کرد و گفت: با توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد در کلان شهرها مقداری از رشد آلودگی هوار ا کاهش دادیم و 200 هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کردیم.

وی با اشاره به این‌که ریزگرد های مربوط به استان های غربی ما است و مقابله با آنها کاری بزرگ و عظیم است که کوتاه مدت نخواهد بود افزود: ریزگردها از کشورهای همسایه ما با بادهای موسمی و معمولی آغاز می شود و دولت همه تلاش خود را می کند که با کمک کشورهای همسایه غربی بتوانیم برنامه بلند مدتی برای مهار ریزگردها داشته باشیم.

وی به فعالیت های دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: دولت به شعار خود یعنی تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع و اصول و همه آرمان های انقلاب متعهد است.

روحانی با بیان این‌که ما در مذاکرات به دنبال تفاهم مشترک برد- برد هستیم خاطر نشان کرد: این که می گویند ایران به خاطر فشار تحریم ها به پای میز مذاکره آمده است، دروغ است؛ چرا که ایران به خاطر منطق و ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای میز مذاکره آمده است؛ اگر تحریم باعث تسلیم ملت ایران شده بود، چرا شما به تحریم ها ادامه نمی دهید و پای مذاکره آمدید تا تحریم ها برداشته شود؟ پس دروغ را کنار بگذارید و با ملتتان با صداقت حرف بزنید و بگویید در برابر ملت ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در منطقه خاورمیانه اگر بخواهند صلح و ثبات مستقر شود و تروریست ریشه کن شود ،راهی جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد؛ چرا که در عراق و سوریه و لبنان و یمن شاهد کمک جمهوری اسلامی ایران به ملت ها در برابر گروه های تروریستی هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران از فشار و تحریم ها نمی ترسد و جمهوری اسلامی ایران دنبال ایجاد رشد و توسعه و ثبات جهانی است . همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما دنبال توافقی هستیم که دربردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ما است.

روحانی با اشاره به این‌که در یک سال گذشته بخشی از تحریم ها را کنار زدیم و 12 میلیارد دلار از دارایی ایران که به ناحق بلوکه شده بود‌آزاد کردیم افزود: این دولت از ابتدا اعلام کرد هم سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم اقتصاد کشور و به این حرف خود متعهد است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران دریک سال گذشته با اقداماتی که انجام داده است، از ایران هراسی و اسلام هراسی کاسته است و به جهان نشان داد منطق ایران در برابر بیگانه منطق امام (ره) در نامه به گرباچوف و نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین