کد خبر: ۲۸۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

آیا استیو جابز جدید در راه است؟!+تصاویر

در شرایطی که لی جون ممکن است خود را استیو جابز چین در نظر بگیرد - همان گونه که طی مصاحبه سال 2012 خود به رویترز اعلام کرد - اما وارث واقعی ردای نوآوری استیو جابز شاید خیلی نزدیک‌تر به درهای این شرکت باشد. دلایل متعددی برای این باور که "ایلان ماسک"، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، شباهت بیشتری به استیو جابز دارد، موجود است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به عنوان یکی از بنیانگذاران ارزشمندترین شرکت جهان و نیروی محرک در پس بسیاری از محصولات فناوری موفق، تردیدی وجود ندارد که برخی از کارآفرینان امروز دوست دارند در مقام مقایسه با استیو جابز قرار بگیرند. یکی از این افراد "لی جون"، مدیر عامل شرکت چینی شیائومی است که در زمینه تولید موبایل هوشمند به فعالیت می پردازد. شیائومی به واسطه کپی کاری های خود از محصولات اپل مشهور است.

طی مصاحبه ای که نیویورک تایمز در سال 2013 با لی جون انجام داد، وی گفته بود که کتابی درباره استیو جابز را در کالج مطالعه کرده و پس از آن تصمیم می گیرد مدلی همانند مدیر عامل اپل از خود ارائه کند. لی جون در کنفرانس های شیائومی همانند جابز لباسی سیاه رنگ با شلوار جین می پوشد.


اما جدا از نحوه لباس پوشیدن، لی جون از نظر کاری با استیو جابز تفاوت های بسیاری دارد. جابز از منتقدان سرسخت گوگل و سیستم عامل اندروید بود. همچنین بر خلاف جابز، لی جون شرکت شیائومی را با معرفی محصولاتی که با کمک طراحانی نوآور مانند "جانی آیو" یا "هارتموت اسلینگر" شکل گرفته اند، متمایز نساخته است. در عوض، شیائومی به سادگی مسیر کپی کاری از محصولات شرکت های دیگر از جمله اپل را دنبال کرده و متکی به سیستم عامل اندروید است.

در شرایطی که لی جون ممکن است خود را استیو جابز چین در نظر بگیرد - همان گونه که طی مصاحبه سال 2012 خود به رویترز اعلام کرد - اما وارث واقعی ردای نوآوری استیو جابز شاید خیلی نزدیک‌تر به درهای این شرکت باشد. دلایل متعددی برای این باور که "ایلان ماسک"، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، شباهت بیشتری به استیو جابز دارد، موجود است.


بنابر گزارش اخیر بلومبرگ، تسلا 150 نفر از کارمندان اپل را به استخدام خود درآورده است. همانند استیو جابز که در جذب بهترین استعدادها و هدایت آنها در شرکت اپل فردی خبره بود، به نظر می رسد یکی از دلایل حضور این تعداد از کارمندان اپل در شرکت تسلا دلیلی جز ویژگی های رهبری ایلان ماسک ندارد.

همانند لی جون از شیائومی، به نظر می رسد ایلان ماسک نیز از قرار گرفتن در مقام مقایسه با استیو جابز لذت می برد. به گفته یکی از کارمندان پیشین تسلا، ماسک شیفته اپل است و از مقایسه بین خود و جابز لذت می برد. اما برخلاف لی جون، مقایسه ماسک با جابز به واسطه ایده های نوآورانه و توجه بسیار به جزئیات شکل می گیرد تا این که فقط لباسی همچون جابز به تن داشته باشد.

محصولات نوآورانه و فعالیت های تسلا به نظر می رسد نقش مهمی در تصمیم گیری کارمندان پیشین اپل برای ادامه فعالیت های خود در تسلا دارد. "داگ فیلد"، نایب رئیس پیشین مهندسی سخت افزار مک، حضور خود و برخی دیگر از کارمندان اپل در تسلا را به عنوان فرصتی برای دنبال کردن رویای ساخت بهترین خودروهای جهان و فعالیت به عنوان عضوی از یکی از نوآورترین شرکت های سیلیکون ولی عنوان کرده بود.


در شرایطی که به نظر نمی رسد اپل علاقه چندانی برای ورود به قلمرو خودرو تسلا داشته باشد، خودروهای الکتریکی تسلا به طور فزاینده در حال تجاوز به قلمرو رایانه ای اپل هستند. با توجه به معرفی خودروهایی که از بسیاری جهات رایانه هایی در حال حرکت روی چرخ هستند، کارمندان پیشین اپل که در تسلا استخدام شده اند حوزه های بسیاری را برای بکارگیری استعدادهای خود خواهند یافت. ماسک به منظور جلب توجه کارمندان اپل برای ادامه کار در تسلا روشی مشابه با آن چه استیو چابز در راستای متقاعد کردن کارمندان شرکت های دیگر برای کار در اپل انجام می داد را دنبال می کند.

بنابر اطلاعات وب سایت تسلا، خودرو مدل S این شرکت دارای نرم افزار هدایت خودکار پیشرفته است که شامل پارک خودکار و آگاهی از ترافیک می شود. همچنین، در داخل این خودرو نمایشگری لمسی مشابه با آی‌پد وجود دارد که بیشتر وظایف خودرو از طریق آن کنترل می شود.

از سوی دیگر، حقوق سالانه ماسک از تسلا تنها یک دلار است که شباهت دیگری با استیو جابز محسوب می شود.

 به گزارش عصرایران، نیاز به گفتن نیست که مقادیر قابل توجه پول و فرصت های طلایی برای کار در با ارزش‌ترین شرکت جهان برای متقاعد کردن کارمندان تسلا به منظور ادامه فعالیت های خود در اپل کافی نیست و چیزی جدا از علاقه به خودروهای الکتریکی آنها را در تسلا به عنوان کارمندانی وفادار نگه داشته است. برای کارمندان تسلا این "چیز" به نظر رهبری جابز گونه ایلان ماسک است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین