کد خبر: ۲۸۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

بولتن‌سازانی که علیه دولت دروغ منتشر می‌کنند چه کسانی هستند؟

گرچه افرادی که از “بولتن‌سازانی که دروغ می‌گویند و حاشیه‌سازی می‌کنند” انتقاد کرده اند، به‌صورت صریحی نامی نبرده‌اند، اما در انتقادهای آن‌ها به نشانه‌هایی اشاره شده که می‌توان حدس زد این گروه‌ها چه کسانی هستند؛ مجموعه‌هایی... که کاندیداهای دیگری در انتخابات داشتند و ...این دولت، منتخب آ‌نها نیست".
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه خبری خرداد نوشت: در روزهای اخیر، برخی مقامات کشور ضمن انتقاد از رواج دروغ‌گویی و اقدامات غیراخلاقی در جامعه -به‌خصوص در عرصه سیاسی کشور-، نسبت به رواج تهمت و هتک حرمت توسط برخی افراد و گروه‌ها علیه دولت و برخی دیگر از جریان‌های سیاسی هشدار داده‌اند.
 
 حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، وزیر اطلاعات در روزهای گذشته و طی سخنرانی‌های متعددی با یادآوری اینکه "برای این انقلاب شد که کارها بر اساس شرع و اخلاق باشد، برای این که دروغ نگوییم، تهمت نزنیم، با آبروی کسی بازی نکنیم”، گفته بود "اگر به بهانه انقلاب و ولایت شروع به دروغ گفتن و تهمت‌زدن و آبروی دیگران را بردن بکنیم به معنی آن است که از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم.” وزیر اطلاعات در آخرین اظهارنظر خود نیز با اشاره به همین مسائل و بیان اینکه "کارهای غیر‌اخلاقی مانند تهمت‌زدن، دروغ گفتن و... با فرهنگ انقلاب، اسلام، امام(ره) و رهبری...جور درنمی‌آید”، گفته است "برخی حرکت‌هایی کردند که به خیال خودشان دارند از انقلاب، اسلام و ولایت دفاع می‌کنند، در حالی که مقام‌معظم‌رهبری آن حرکت‌‌ها را تقبیح کردند. برای حفظ انقلاب مگر می‌شود حرمت‌ها را شکست؟... بولتن‌هایی به دست ما می‌رسد که... دروغ صددرصد است…خب این دروغ‌ها برای چه است؟ می‌خواهید با این دروغ‌ها اسلام و انقلاب را حفظ کنید؟ ولایت‌مداری را حفظ کنید؟… بزرگترین هدف دولت این است که وحدت زنده شود... ادب و اخلاق برگردد، دروغ، تهمت و افترا برود. 
 
مجموعه‌هایی که دولت اعتدال، دولت منتخب آن‌ها نیست
اما این تنها وزیر اطلاعات نبود که نسبت به دروغ‌پراکنی و جعل و انتشار اخبار توسط بولتن‌سازان انتقاد و هشدار داده بود، چه‌‌آنکه در روزهایی که موج فضاسازی و انتقادهای شدید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه‌ برخی اخبار جعلی مبنی بر "مجوز وزارت ارشاد به آلبوم تک‌خوانی زنان” شدت گرفته بود علی‌ جنتی، وزیر ارشاد نیز بولتن‌سازی گسترده علیه دولت را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود "فکر می‌‌کنم مجموعه‌هایی وجود دارد که این دولت، منتخب آ‌نها نیست. این افراد کاندیداهای دیگری را در انتخابات داشتند و حالا به ‌دنبال ایجاد مشکل برای دولتند. آنها اخبار را جعل و در اتاق‌های عملیات خود برای دولت حاشیه‌سازی می‌کنند." گفتنی است که آیت‌الله مصباح‌یزدی رهبر معنوی جبهه پایداری از مخالفان سرسخت دولت اعتدال در سخنانی گفته بود که با این دولت "اختلافات مبنایی”  دارند.
 
عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند خارج از گود نشسته و تهمت می‌زنند
علاوه‌بر وزیر اطلاعات و وزیر ارشاد، وزیر دادگستری هم به صف منتقدان رواج تهمت و دروغ در جامعه پیوسته  و در اظهارات اخیر خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و دشواری‌های عرصه دیپلماسی، از عده‌ای که به اعتقاد وی  "خارج از گود نشسته و ناتوانی و بی‌هنری خود را با اتهام‌زنی جبران می‌کنند” انتقاد کرده و افزوده است: مذاکرات، میدان پهلوانی است و رفتن به این میدان رشادت می خواهد اما عده‌ای جور دیگری تفسیر می‌کنند و نمی‌خواهند بفهمند؛ خارج از گود نشسته و تهمت می‌زنند.
 
این دروغ‌گویی‌ها و تهمت‌زدن‌ها نه تنها صدای اعتراض و گلایه مقامات دولتی را درآورده بلکه موجب انتقاد برخی مراجع تقلید نیز شده است. در همین زمینه آیت‎الله جوادی آملی با بیان این‎که "ما اسلامی حرف می‎زنیم و قارونی فکر و عمل می‎کنیم”، گفته است "با دروغ نمی‎شود آبروی حزب و جناح یا گروهی را حفظ کرد... کذب آبروبر است، آبروی گروه و نظام و شخص یا یک جامعه را می‎برد... روایت‎های فراوانی هست که کسی که دروغ بگوید به رستگاری نمی‎رسد...”
 
به گزارش خرداد، گرچه افرادی که از "بولتن‌سازانی که دروغ می‌گویند و حاشیه‌سازی می‌کنند” انتقاد کرده اند، به‌صورت صریحی نامی نبرده‌اند، اما در انتقادهای آن‌ها به نشانه‌هایی اشاره شده که می‌توان حدس زد این گروه‌ها چه کسانی هستند؛ "کسانی که به خیال خودشان دارند از انقلاب، اسلام و ولایت دفاع می‌کنند” و "مجموعه‌هایی... که کاندیداهای دیگری در انتخابات داشتند و ...این دولت، منتخب آ‌نها نیست".
 
با این حال، گرچه به گفته حسن روحانی، رئیس‌جمهور "گروه و اقلیتی در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شد‌ه‌اند، باید بدانند دولت هم از اقدامات آنها آگاه و مطلع است..." اما به‌نظر می‌رسد که تبلیغات و اقدامات این گروه‌ها با توجه به قدرت نفوذ و رسانه‌های گسترده‌ای که در اختیار دارند، در کنار ضعف جدی تیم رسانه‌ای دولت، می‌تواند در جهت‌دهی افکار عمومی و تخریب دولت تدبیر و امید موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین