کد خبر: ۲۸۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

تشدید برخورد با تخلفات وسایل نقلیه در خطوط ویژه از فردا

فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با تخلفات در خطوط ویژه اتوبوسرانی به ویژه تخلفات موتورسواران از روز شنبه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ سعید سپهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که برابر تصمیمات اتخاد شده در فرماندهی پلیس پایتخت، طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه غیرمجاز در خطوط ویژه اتوبوسرانی از روز شنبه اجرایی می‌شود، گفت: در همین راستا مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در خطوط ویژه و استقرار کفی‌های جمع‌آوری موتور سیکلت با تخلفات انجام شده در خطوط ویژه اتوبوسرانی به ویژه تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد خواهند کرد.

وی با بیان این‌که به جز اتوبوس‌های شرکت واحد تنها وسایل نقلیه امدادی با داشتن شرایط لازم و تعداد معدودی از خودروهای دارای مجوز، اجازه تردد در خطوط ویژه را دارند، گفت: بنابراین تردد خودروهای غیر از آنچه که گفته شد در خطوط ویژه ممنوع بوده و برابر قانون، متخلفان 500 هزار ریال جریمه خواهند شد که مبلغ این جریمه برای موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های سواری یکسان است.

فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تردد برخی از موتورسیکلت سواران در خطوط ویژه،‌ اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که همواره برای شهروندان و پلیس وجود داشته تردد موتورسیلکت سواران از خطوط ویژه اتوبوسرانی بود که در همین راستا و در اجرای این طرح تمامی کفی‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در طول خطوط ویژه مستقر شده و با موتورسواران متخلف نیز برخورد خواهند کرد.

سپهری ادامه داد: بر این اساس موتورسیکلت سوارانی که اقدام به تردد در خط ویژه اتوبوسرانی کنند علاوه بر اینکه 500 هزار ریال جریمه می‌شوند برای بار اول موتورشان به مدت یک هفته و در صورت تکرار هر بار به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

وی با اشاره به ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خاطرنشان کرد: برابر این قانون، کلیه قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور که در مورد خودروها اعمال می‌شود در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است. بنابراین تخلفاتی چون حرکت در پیاده‌رو، حرکت خلاف مسیر، حمل بارغیرمتعارف، ایجاد صدای ناهنجار از اگزوز، عدم استفده از کلاه ایمنی، انجام حرکات نمایشی، تردد از خطوط ویژه و... جزو تخلفاتی است که موتورسیکلت سواران باید از آن پرهیز کنند، در غیر این صورت مأموران راهور با آنان برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمامی خطوط ویژه از طریق استقرار فیزیکی مأموران یا از طریق دوربین‌ها کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از خطوط ویژه به وسیله دوربین کنترل شده و تخلفات از این طریق ثبت می‌شود که البته در آینده به دنبال توسعه کنترل تمامی خطوط ویژه از طریق دوربین هستیم.

فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در این خصوص، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی های لازم در این باره انجام شده و از روز شنبه بدون هیچ فرصت مجدد با تخلفات موتورسیکلت‌ سواران برخورد خواهیم کرد. خوشبختانه اقدامات لازم برای مناسب سازی خطوط ویژه از سوی شهرداری نیز انجام شده است.

سپهری با اشاره به این‌که خطوط ویژه باید برای حرکت سریع اتوبوس‌ها و استفاده مطلوب شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی آماده و مهیا باشد، گفت: حضور خودروهای متفرقه در خطوط ویژه این موضوع را مختل می‌کند و در همین راستا تصمیم بر آن شد تا این طرح را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر موتورسیکلت سواران رانندگان اتوبوس‌ها نیز موظف‌اند تنها در ایستگاه‌ها اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر کنند و درغیر این صورت با آنان نیز برخورد خواهد شد. همچنین حداکثر سرعت در خطوط ویژه 40 کیلومتر بر ساعت است.

به گفت فرمانده یگان عملیات و طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ، در اجرای این طرح هماهنگی‌هایی نیز با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انجام شده و از یگان‌های دیگر نیز نیروهایی برای کمک، وارد این عملیات خواهند شد.

سپهری در عین حال افزود: آموزش‌های لازم به رانندگان و موتورسیکلت سواران در این خصوص داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین