کد خبر: ۲۸۳۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

قتل پر ابهام یک زن و عروس و نوه اش در شمال تهران

از ساعت 13 و 40‌ دقیقه ظهر دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال‌جاری وقتی مأموران آتش‌نشانی تهران در جریان انفجار در دو واحد آپارتمانی یک ساختمان در محله سنگ دوقلوی خیابان گلابدره تجریش قرار گرفتند کسی تصور نمی‌کرد سرنوشت شومی برای اعضای خانواده‌ای رخ داده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه ایران نوشت: آتش‌نشانان در صحنه انفجار وقتی داخل دو واحد آپارتمانی در طبقه اول رفتند از دیدن صحنه قتل شوکه شدند تا جایی که ابتدا تصور کردند پسر بچه هفت ساله زنده است و یکی از آتش‌نشانان جسد وی را در آغوش گرفته و به بیرون انتقال داد اما با دیدن خونریزی آن سریع به ساختمان بازگشت و جسد پسرک را سر جایش گذاشت.

دقایقی نگذشته بود که بازپرس حسین‌پور و تیمی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی خود را به قتلگاه رساندند و دیدند «حلیمه کلانتر» و نوه 7 ساله او به نام علیرضا محروی خوش‌خط با ضربات چاقو در خانه خودش کشته ‌شده‌اند و در چند قدمی وی و در واحد روبه روی آپارتمان وی عروس 28 ساله‌اش به نام مینا یازرلو با سیم تلفن خفه شده است.

کارشناسان آتش‌نشانی عنوان کردند که انفجار ناشی از باز گذاشته شدن عمدی فلکه گاز شهری بوده است و همین کافی بود تا تیم پلیسی و قضایی به این نتیجه برسند که عامل یا عاملان جنایت پس از اجرای توطئه شوم خود به عمد شیرهای گاز را باز گذاشته‌اند تا با آتش‌سوزی و انفجار ردپایی از خودشان برجای نگذارند.

کارآگاهان در صحنه جنایت به بررسی درهای ورودی دو آپارتمان مادر شوهر و عروس دست زدند و متوجه شدند هیچ شکستگی‌ای روی قفل‌های در وجود نداشته است که البته در روز روشن و در یک مجتمع مسکونی بعید به‌نظر می‌رسید که عاملان جنایت اقدام به شکستن درها کرده و هیچ سر و صدایی به وجود نیاید و از سوی دیگر مشخص شد که برای تردد آسان نوه خانواده در خانه مادربزرگ همیشه نیمه‌باز بوده و روی قفل در خانه عروس نیز همیشه کلید قرار داشت تا علیرضا مشکلی در این تردد نداشته باشد.

هیچ‌کدام از همسایه‌های این قربانیان صدای درگیری نشنیده بودند که همه این یافته‌ها دو فرضیه را پیش روی کارآگاهان قرار داد.

فرضیه نخست

کارآگاهان در نخستین فرضیه بر این باور هستند که عامل یا عاملان قتل با قربانیان آشنا بوده‌اند و در نقش میهمان به درخانه آنان رفته و با ورود به آنجا مادر شوهر، عروس و نوه‌اش را غافلگیر کرده‌اند و با انگیزه مرموزی آنها را کشته‌اند.

دومین فرضیه

در دومین فرضیه به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تحقیقات میدانی پلیسی نشان می‌دهد بیشتر اوقات در ساختمان به‌خاطر خرابی اف‌اف باز بوده است، عامل یا عاملان جنایت براحتی وارد ساختمان شده و با اطلاع از اینکه درهای طبقه اول متعلق به مادرشوهر و عروس همیشه باز هستند توانسته‌اند وارد قتلگاه شوند.

تیم قضایی و پلیسی در هر دو فرضیه احتمال می‌دهند که قاتلان بیش از یک نفر باشند و همزمان با ورود به خانه مادرشوهر و عروس آنها را کشته و چون تا زمان بازگشت نوه خردسال در صحنه قتل حضور داشتند وقتی این پسربچه از سرویس مدرسه پیاده شده و به خانه‌ مادربزرگ رفته وی را نیز در همان لباس مدرسه غافلگیر کرده و به قتل رسانده‌اند.

این تصور قوت بیشتری دارد چرا که نحوه جنایات متفاوت است، عروس با سیم تلفن خفه شده و مادر و کودک با چاقو از پای درآمده‌اند که همین نشان می‌دهد دو قاتل می‌توانستند با روش‌های متفاوت دست به این جنایت تلخ زده‌ باشند یا اینکه قاتل ابتدا سراغ عروس رفته و پس از قتل خاموش وی وارد خانه مادرشوهرش شده و پس از قتل این زن وقتی پسربچه از مدرسه بازگشته در اقدامی بی‌رحمانه وی را نیز از پای درآورده است.

یکی از همسایه‌ها در این‌خصوص گفته که همیشه حلیمه در زمان بازگشت نوه‌اش وی را از سرویس تحویل می‌گرفت و آن روز چون او را ندیده علیرضا را تا در خانه‌ مادربزرگش که نیمه‌باز بود همراهی کرده و دیده با ورود پسربچه به داخل خانه دربسته شده است.

انگیزه پرابهام

کارآگاهان با تحقیق از خانواده قربانیان و بازرسی از محل سه جنایت با انگیزه‌ای پر ابهام روبه‌رو شده‌اند چرا که به نظر می‌رسد عاملان قتل سرقت آنچنانی‌ای‌ نکرده‌اند، از این رو تیم تحقیق به تجسس در زمینه خصومت‌های شخصی، اختلاف‌های شدید یا سرقت مدارک خاصی دست زده‌است تا با شناسایی انگیزه گام مهمی برای ردیابی عاملان جنایت بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین