کد خبر: ۲۸۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۶

نگهداری 200 معلول مبتلا به ايدز و بيمار‌هاي مسري در مراكز تحت حمايت بهزیستی

آفتاب‌‌نیوز : كاظم نظم‌ده افزود: براي نگهداري و توانبخشي معلولان مبتلا به بيماري‌هاي مسري مطابق روش‌هاي نوين با انجام واكسيناسيون و ارايه اطلاعات و دانش نگهداري اين توانخواهان به مددياران معلول و پرسنل تخصصي و غيرتخصصي مراكز اقدام مي‌شود.

وي با بيان اين كه به دنبال جمع‌آوري آمار دقيق مبتلايان به بيماري‌هاي مسري و واگيردار در بين معلولان نگهداري شده در مراكز هستيم، افزود: از آنجا كه بيماران مبتلا به ايدز نبايد ايزوله شوند، اين افراد با رعايت اصول پيشگيرانه بهداشت و درماني از خدمات برخوردار مي‌شوند.

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي با تاكيد بر لزوم حذف موازي كاري‌ها در زمينه توانبخشي در جامعه خاطرنشان كرد: مراكز غيردولتي معلولان جسمي و حركتي بر خلاف عقب‌ماندگان ذهني مورد توجه قرار نگرفته‌اند كه بايد با پرداختن به فعاليت‌هاي توان‌پزشكي ارائه خدمات به گروههاي خاص شامل معلولان ضايعات نخاعي، فلج مغزي، MS و ساير معلوليت‌ها مورد توجه قرار گيرد. 

نظم‌ده با تاكيد بر لزوم توسعه كمي و كيفي مراكز غيردولتي افزود: در راستاي تعامل دو سويه ميان سازمان بهزيستي و مراكز غيردولتي، منطقي كردن يارانه‌ها با توجه به هزينه تمام شده از جمله برنامه‌هاي سازمان است.

وي با اشاره به اين كه اين اقدام از تعطيلي مراكز نگهداري غيردولتي معلولان و مددجويان بهزيستي جلوگيري مي‌كند، خاطرنشان كرد: عليرغم تورم، يارانه مراكز نگهداري از سال 79 تا 83 ثابت ماند ولي تعهد و همكاري مراكز غيردولتي نبايد موجب بي‌تفاوتي به اين مساله شود.

انتهاي پيام



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر مهدی یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
باسلام.خانم من حدود37سن داره و ویروس ایدز هم دربدنش هست الان دچار معلولیت جسمی شده.ویروس به مخچه اش اسیب رسونده اگه بخوام بستریش کنم در مراکز شبانه روزی کجا باید مراجعه کنم ساکن شهرستان نیشابور خراسان رضوی هستم لطفا راهنماییم کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین