کد خبر: ۲۸۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

وزارت خارجه آمریکا خواستار پایان حصر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه آمده است: ما به همراه جامعه بین‌الملل ادامه بازداشت و آزار اعضای خانواده آنها را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنها هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فارس نوشت: «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه بیانیه‌ای را در حمایت از سران فتنه منتشر کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه آمده است: چهار سال از زمانی می‌گذرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد سابق ایران و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 این کشور به نام های «مهدی کروبی» و «میرحسین موسوی» و همچنین «زهرا رهنورد» همسر موسوی را بدون آنکه رسماً آنها را به جرمی متهم کند، در بازداشت خانگی قرار داده است.
 
وی سپس ادامه داد: ما به همراه جامعه بین‌الملل ادامه بازداشت و آزار اعضای خانواده آنها را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنها هستیم.
 
در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: قانون اساسی ایران، قوانین و تعهدات بین‌المللی این کشور، حقوق بشر شهروندان و آزادی بنیادین آنها را تضمین می‌کند و اعلام می‌کند که هیچ‌کس نباید تحت بازداشت و دستگیری خودسرانه قرار بگیرد. آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین