کد خبر: ۲۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۹

مسعود كيميايي: پس از سي سال براي فيلم حكم يك تصنيف گذاشتم

آفتاب‌‌نیوز : وی در انتخاب آهنگساز و موسيقی در فيلم هايش سختگيری زيادی از خود نشان می دهد و پيش از اين در فيلم  اعتراض  از تصنيفی با آهنگسازی  بابک بيات  و صدای  مانی رهنما  استفاده کرده بود که اين تصنيف در اکران عمومی حذف شد. 

تصنيف "لاله زار" يکی از تصنيف های يزدانی است که در يکی از آلبوم های او منتشر شده است و کيميايی با شنيدن آن، اين تصنيف را برای بخش هايی از فيلم حکم انتخاب کرد. 

وی در حدود 30 سال پيش در فيلم های "گوزن ها" و "رضا موتوری"، از تصنيف استفاده کرده بود. 

" حکم " از 9 آذر ماه، در سينماهای تهران اکران خواهد شد. 

تبليغات اين فيلم از چندی پيش درتهران و تعدادی از نشريات و روزنامه ها آغاز شده، اما تا کنون با پخش تيزر آن از تلويزيون موافقت نشده است و تهيه کننده آن تلاش می کند مشکلات موجود بر سر راه پخش تيزر اين فيلم از تلويزيون را مرتفع نمايد. 

در تبليغات فيلم حكم نيز با اشاره صداي فرهاد در فيلم گوزنها و رضا موتوري ‏‏‏علاقه مندان ترانه هاي ماندگاررا به شنيدن صدايي دعوت كرده است كه با توجه به حمايت كيميايي از رضا يزداني شايد به ترانه هاي ماندگار تاريخ سينما بپيوندد . ترانه‌اي كه درباره لاله‌زار است. يعني خياباني كه كيميايي به شدت دلبسته آن است. همان خياباني كه كه در رمان دوجلدي جسدهايي شيشه‌اي به دفعات از آن نام برده و همان خياباني كه به خاطر آن و در فيلمي با نام «هشتصدقدم در لاله‌زار» براي نخستين بار مقابل دوربين قرار گرفت. 

گفتنی است در سالهای اخير، برخی تهيه کنندگان و صاحبان فيلم های سينمايی که صدا و سيما از پخش تيزر تبليغاتی آنها از تلويزيون ممانعت به عمل آورده است، به سمت تبليغ فيلم های خود در شبکه های تلويزيونی ماهواره ای روی آورده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین