کد خبر: ۲۸۴۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

دولت 50میلیاردتومان به متروی تهران داد/برخورد با دستفروشان مترو قانون ندارد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: دولت یازدهم از مجموع 700 میلیارد ریال بدهی خود به این شرکت حدود 500 میلیارد ریال آن(بیش از 70 درصد) را طی یکسال گذشته پرداخت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن نایبی» در مراسم شبگردی اصحاب رسانه که بازدید از شرکت بهره برداری مترو تهران اختصاص داشت، گفت: شرکت مترو از جمله مجموعه های پرهزینه است که با توجه به الزام سرویس دهی مستمر و مرتب این مجموعه به مردم، تامین اعتبارات و هزینه های موردنیاز این شرکت بسیار مهم و ضروری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 واگن در شبکه مترو تهران فعال هستند، گفت: برنامه شرکت مترو افزایش تعداد واگن ها به سه هزار دستگاه است که با تحقق این مهم فاصله زمانی حرکت قطارهای شهری به 150 ثانیه می رسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو هیچ مسوولیتی در خصوص خرید واگن های مورد استفاده ندارد و واگن ها پس از خرید از سوی دستگاههای مسوول در اختیار این شرکت قرار می گیرد.

نایبی در خصوص نوسازی ناوگان قطار شهری تهران نیز گفت: عملیات نوسازی و بهسازی قطارهای درون شهری تهران تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو همچنین به حضور و فعالیت گسترده دست فروشان در ایستگاهها و قطارهای مترو تهران اشاره کرد و گفت: هیچ قانونی برای برخورد با دست فروش ها وجود ندارد.

نایبی با بیان اینکه برخورد با دستفروش ها نیازمند همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است، گفت: ساماندهی فعالیت دستفروشان در ایستگاههای مترو نیازمند همراهی و همکاری جمعی دستگاههای مسوول و رسیدن به یک نقطه نظر مشترک برای اقدام دراین زمینه است.

به گفته نایبی، برخی از اعضای شورای شهر تهران، نگاه حمایتی به دستفروشان دارند و این در حالی است که برخی دیگر نیز با نگاهی متفاوت و امنیتی با این مسئله برخورد می کنند.

او گفت: برخی از دستفروشان با کوچکترین برخورد ماموران ما در خطوط مترو از خود واکنش نشان می دهند که این امر منجر به ایجاد اختلال در حرکت قطارها می شود.

به گزارش ایرنا، او با بیان اینکه معضل دستفروش ها با همکاری مردم حل خواهد شد، گفت: اگر مردم از این افراد خرید نکنند به مرور زمان شاهد کاهش تعداد دست فروشان در ایستگاهها و واگن های شهر خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین