کد خبر: ۲۸۴۶۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

اوباما:‌ جنگ ما با کسانی است که اسلام را به انحراف کشانده‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد، کشورش نه با اسلام بلکه با کسانی در جنگ است که اسلام را به انحراف کشانده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در برابر نمایندگان ۶۰ کشور جهان که در یک نشست سه روزه درباره راه‌های مقابله با افراط‌گرایی در واشنگتن شرکت کرده اند، سخن می‌گفت. این نشست پس از حملات تروریستی اخیر در دانمارک و فرانسه برگزار می شود.

اوباما گفت که جهان باید با نظامی عقیدتی که باعث بنیادگرایی می شود، مقابله کند.

وی افزود: کسانی که برای گروه هایی مانند داعش می جنگند، نه رهبران مذهبی بلکه تروریست هستند.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ارتباط دادن القاعده یا دولت اسلامی به اسلام یعنی پذیرفتن تبلیغات این گروه ها. کشورها باید سهم خود را در این نبرد ادا کنند. این تروریست ها بیش و پیش از هر چیز تهدیدی برای جوامعی هستند که هدف می گیرند.

اوباما پیشتر در روز چهارشنبه در مقاله ای در ستون آزاد لس‌آنجلس تایمز نوشت که نبرد علیه افراط گرایی خشونت آمیز را نمی توان فقط با تکیه بر نیروی نظامی پیش برد. او نوشت که گروه هایی مانند القاعده و داعش از خشمی سوءاستفاده می کنند که ناشی از بی عدالتی و فسادی است که باعث می شود مردم احساس کنند شانسی برای پیشرفت در زندگی ندارند.

به گفته او، جهان باید پیشنهاد بهتری برای جوانان امروز داشته باشد. وی افزود که دولت هایی که مردم را از حقوق انسانی خود محروم می کنند زمینه را برای افراط گرایی فراهم می کنند.

اوباما هم در مقاله و هم در سخنرانی‌اش به قتل اخیر سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی هم اشاره کرد. او نوشت:‌ ما هنوز نمی دانیم که این سه فرد جوان که آمریکایی و مسلمان بودند چرا به شکلی فجیع در چپل هیل در کارولینای شمالی کشته شدند اما می دانیم که بسیاری از مسلمانان آمریکا در سراسر کشور نگران و بیمناک هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین