کد خبر: ۲۸۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶

رهبران جهان چند ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند؟

دیلی میل در ادامه اشاره می‌کند که برخلاف باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا که تنها شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد اکثر سیاستمداران افراد پرخوابی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت خرداد نوشت: روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی به بررسی میزان ساعات خواب رهبران و شخصیت‌های برجسته جهان پرداخته است.
 
"دیلی میل" با بیان اینکه "مارگارت تاچر" نخست‌وزیر پیشین بریتانیا تنها چهار ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیده اشاره می‌کند که برخلاف او سیاستمداران عموما جزو طیف پرخواب‌ها هستند و بیش از نه تا ده ساعت در شبانه روز می‌خوابند. 
 
روزنامه "دیلی میل" با اشاره به ساعت خواب تعدادی از رهبران سیاسی و مشاهیر معاصر جهان در رشته‌های مختلف می‌نویسد: "نیکلا تسلا" پدر الکتریسیته جهان تنها دو ساعت در شبانه‌روز می‌خوابید. زمان خواب "وینستون چرچیل"؛ نخست‌وزیر پیشین بریتانیا چهار ساعت در شبانه‌روز به همراه چرتی 90 دقیقه‌ای در روز بود. این در حالیست که بنیاد ملی خواب بریتانیا ساعت خواب مناسب را هفت تا نه ساعت اعلام کرده است." 
 
در اینفوگرافی منتشر شده از سوی دیلی میل نشان داده شده که اکثر چهره‌های مختلف جهانی کمتر از حد استاندارد در شبانه‌روز می‌خوابند. برای مثال، بیل گیتس موسس مایکروسافت به طور میانگین هفت ساعت در شبانه روز و دونالد ترامپ میلیارد معروف  تنها چهار ساعت می‌خوابند.
 
دیلی میل در ادامه اشاره می‌کند که برخلاف باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا که تنها شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد اکثر سیاستمداران افراد پرخوابی هستند. 
 
دیلی میل در پایان اشاره می‌کند که پژوهشگران معتقدند خواب خوب ارتباط نزدیکی با میزان سلامت افراد به خصوص در سنین میانسالی دارد و سبب می‌شود تا عملکرد ذهنی آنان بهتر از گذشته باشد. خواب کافی سبب می‌شود تا علاوه بر سلامت روانی افراد در معرض ابتلای کم‌تر به بیماری‌های چون فشار خون بالا، افزایش کلسترول و دیابت نوع 2 مواجه شوند و همچنین از خطر ابتلا به فراموشی و از دست دادن حافظه بیشتر از دیگران به دور باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین