کد خبر: ۲۸۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

قیمت گوشت مرغ کاهش می یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت گوشت مرغ طی چند روز آینده با اقدامات تنظیم بازار و افزایش میزان ورود گوشت مرغ گرم کاهش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'جعفر حاجی مجتهد' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا میزان مصرف ماهانه گوشت مرغ را در خراسان رضوی 9هزار و 500 تن ذکر و بیان کرد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده در واحدهای تولیدی استان طی دو ماه اخیر میزان تولید گوشت مرغ بیش از نیاز است.

هم اینک قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مشهد 74 هزار ریال است در حالی که طی چند روز گذشته به حدود 80 هزار ریال رسیده بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی روزهای آتی با افزایش ورود گوشت مرغ گرم به بازار قیمت شکسته شده و کاهش می یابد.

وی افزود: توزیع گوشت مرغ منجمد با نرخ تعادلی نیز به منظور تنظیم بازار از حدود 10 تا 15 روز پیش آغاز شده لذا هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت مرغ منجمد که تولید داخل است وجود ندارد.

حاجی مجتهد با اشاره به افت قیمت گوشت مرغ به دلیل تولید مازاد در بازار طی چند ماه گذشته و افت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به 30 تا 35 هزار ریال گفت: این وضعیت موجب ضرر مرغداران و بطور طبیعی کاهش جوجه ریزی شد.

وی افزود: جوجه ریزی کنونی نسبت به همین ماه در سال قبل یک میلیون و 500 هزار قطعه کاهش داشت که اثر آن از نیمه دوم بهمن ماه در بازار نمود یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی این وضعیت برنامه ریزیها برای تنظیم بازار انجام و از 15 روز پیش در این زمینه اقدام شد لذا گوشت مرغ منجمد از طریق شرکتهای تعاونی مصرف دولتی و خصوصی، فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای و سایر مراکز عرضه می شود.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت مرغ منجمد در بازار تا تعدیل قیمتها وجود ندارد ضمن آنکه تعاونیها و مراکز که دارای کد هستند می توانند گوشت مرغ منجمد را از طریق بورس با قیمت مناسبتر و کمتر از نرخ تعادلی خرید و در بازار عرضه کنند.

او گفت: با جوجه ریزی انجام شده و نیز ذخیره قابل توجه گوشت مرغ منجمد در خراسان رضوی مشکلی برای تامین نیاز مردم در آستانه سال جدید و طی ایام نوروز وجود نخواهد داشت.

روزانه 350 تن و سالانه 127 هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می شود. بر اساس آمارهای سال 1392 وزارت جهاد کشاورزی خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان و مازندران دارای بیشترین ظرفیت تولید مرغ گوشتی در کشور است. 

همچنین خراسان رضوی نخستین استان در کشور است که از سال 1388 تولید مرغ فاقد آنتی بیوتیک را آغاز کرده است. هم اکنون در 23 واحد مرغداری این استان سالانه بیش از شش میلیون قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می شود. همچنین ماهانه 10 میلیون قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین