کد خبر: ۲۸۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

چیزبرگرخوری فضانورد امریکایی+تصاویر

"تری ورتز" یکی از دو فضانورد امریکایی که اخیرا در ماموریت شش ساعته نصب کابل بیرون ایستگاه فضایی ناسا نقش داشت عکس تازه ای را در شبکه اجتماعی "توئیتر" منتشر کرده که در حال خوردن چیزبرگر در فضا است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار تصویر این فضانورد در حال خوردن چیزبرگر می نویسد:"تصویر از "تری ورتز" فضانورد ناسا و متولد بالتیمور است. او در حال خوردن چیزبرگری پخته شده با گوشت گاو، خردل، گوجه فرنگی، رب، پنیر و نان ذرت مکزیکی است.
 
به گزارش خرداد، انتشار این عکس از آن رو جالب بوده که همواره تصور دیگری از نوع غذای فضانوردان در ذهن اکثر افراد وجود داشته است. پیش از این نیز "یوری گاگارین" نخستین فضانورد شوروی که به فضا سفر کرد گوشتی را که  به صورت خمیر درون تیوب هایی قرار داده شده بود را خورده بود."
 
دیلی میل در ادامه می نویسد در دهه 60 میلادی غربی ها از شوروی به خاطر این ابتکار عمل انتقاد می کردند و در این باره می نویسد: "در آن زمان، گفته می شد علیرغم بالا بودن میزان پروتئین موجود در گوشت های فشرده شده در تیوب ها با این حال، مزه آنان بسیار نچسب بود. امروز اما کیفیت مواد غذایی ای که فضانوردان با خود به فضا می برند ارتقا یافته و در سبد غذایی آن ها سیب زمینی، قارچ و لوبیا و حتی بستنی برای دسر نیز وجود دارد."



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین