کد خبر: ۲۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۷
متکی در گفت‌وگوی تلفنی با استراو:

ايران مایل به دستیابی به راه‌حلی در مورد پرونده هسته‌اي است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، منابع آگاه ايراني با اعلام اين خبر به جزیيات بيشتري از مكالمه تلفني منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران با جك استراو وزير امور خارجه انگليس هيچ اشاره‌اي نكردند.

به ادعاي اين منابع، محمود احمدي نژاد ریيس جمهوري ايران از طرح وزير خود ابراز ناخرسندي كرد و آن را نرمش در مواضع تهران دانست.

بر اساس اين گزارش، «جواد وعيدي» رييس هيات مذاكره كننده ايران در مذاكرات هسته‌اي اعلام كرده بود، دستور كار و زمان مذاكره با اروپا در مذاكرات اوليه بين دو طرف مشخص خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وعيدي گفته بود، ايران مساله ارایه تضمين‌هاي عيني براي توليد سوخت هسته‌اي در خاكش را محور مذاكرات با اروپا مي‌داند و تعليق، امري داوطلبانه و قابل لغو در هر لحظه در صورت تشخيص ايران و سازگاري آن با منافع ملت ايران است.

در ادامه گزارش آمده است: شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي طي نشستي كه هفته‌ پيش در وين برگزار كرد، تصميم گرفت از ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل صرف نظر كند و در انتظار نشست ايران و اروپا در اوايل ماه دسامبر آينده است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه‌ای که در این نشست صادر شد، از ايران خواسته شد تا از فرصت به وجود آمده استفاده كرده و فعاليت‌هاي حساسي را كه موضوع بحث و اختلاف بين كشورهاي عضو است، متوقف كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین