کد خبر: ۲۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده ها به ویژه آلاینده ذرات کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 21 عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 115 قرار گرفت.

رستگاری ادامه داد: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن از 37 به 41 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز از 54 به 64 در این مدت افزایش داشته اند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ایستگاه های پارک رازی (منطقه 11) با 154، فرمانداری شهرری ( منطقه 20) و پارک قائم (منطقه 18) هردو با عدد 151 آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

رستگاری خاطر نشان کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه 15 با 71، پاسداران (منطقه 3) با 72 و شهرداری منطقه چهار با 83 نیز سالم ترین مناطق شهر تهران دراین مدت بودند.

وی افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، با توجه به شرایط پایدار انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین