کد خبر: ۲۸۶۲۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

با دختران پر سروصدا ازدواج نکنید

مسئول ستاد ازدواج دانشجویی در استان همدان، اساس خوشبختی را انتخاب صحیح دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین "رضا محمدی" در گفت‌وگو با ایسنا، اساس خوشبختی را قابلیت ازدواج در خود فرد، انتخاب درست و آگاهانه و داشتن مهارت‌های زندگی عنوان و اظهار کرد: افرادی که در مهارت‌های زندگی توانمند هستند از زندگی احساس رضایت کامل خواهند کرد.

وی معیارها و انگیزه‌های حوزه ازدواج را در دو طرف مقابل متعدد عنوان و تصریح کرد: اگر به درستی به این مسائل پرداخته نشود باعث بروز آسیب‌های جدی در این زمینه خواهد شد.

محمدی از مهمترین معیارهای در نظر گرفته شده را دین و ایمان فرد دانست و گفت: فرد دین‌دار، قابل اعتمادتر بوده و تداوم و توسعه عشق و زندگی بدون معنویت امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه دین به معنای چهره مذهبی نیست، اظهار کرد: کسی که درست تربیت شده و الویت زندگی خود را خانواده بداند فرد دین‌داری است.

وی افزود: دین اخلاق را به همراه آورده و فرد با ایمان، جنس مخالف را شناخته و برای تامین نیازهای او تلاش خواهد کرد.

محمدی افزود: همچنین فرد نباید خودمحور بوده و انتظار می‌رود که عشق طرفین صادقانه و بدون در نظر گرفتن امیال شخصی باشد بلکه افراد باید از خود گذشتگی داشته باشند.

وی به دخالت‌های بستگان درجه یک زوجین اشاره و اظهار کرد: والدینی که در زندگی فرزندانشان دخالت بیجا دارند به طور یقین هدفشان حل مشکلات نبوده بلکه می‌خواهند آرامش این زوج جوان را بگیرند.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط با جنس مخالف باید پایدار و سنجیده باشد اظهار کرد: هیچ چیز در دنیا جایگزین ارتباط با جنس مخالف نبوده بنابراین جوانان باید مواظب رفتارها و برقراری نوع ارتباط های خود با جنس مخالف باشند.

با دختران پر سرو صدا و پر تشنج ازدواج نکنید


محمدی با تاکید بر اینکه با دختران پر سرو صدا و پر تشنج ازدواج نکنید، گفت: نیازهای روانی و عاطفی این افراد به دلیل زندگی در خانواده‌های شلوغ، به درستی تکمیل نشده و باعث می‌شود تا عقده‌های عاطفی خود را در خانه همسر خالی کند بنابراین در آغاز زندگی با درگیری و مشکلات متعدد مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: افرادی که درک درستی از زندگی ندارند حتی اگر با بهترین فرد نیز ازدواج کنند درک درستی از زندگی نخواهند داشت.

محمدی از مهمترین دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج را اشتغال، اقتصاد، تورم، بالا رفتن سطح توقعات، عدم مسئولیت‌پذیری برشمرد.

وی با اشاره به ازدواج سپید تصریح کرد: ازدواج‌هایی که بدون در نظر گرفتن ضوابط انجام شود ازدواج سپید بوده که در استان همدان، تعداد زیادی وجود ندارد.

وی افزود: از جمله دلایل ترویج ازدواج سپید در جوامع امروزی تکنولوژی‌های جدید و فرهنگ‌سازی نشدن برخوردها بوده در مواقع افراد به دلیل لجاجت با یک مسئول تن یه این کار می‌دهند که تنها راه پیشگیری از بروز این واقعه آگاهی‌بخشی به مردم است.

محمدی اظهار کرد: بعضی از افراد تصور می‌کنند که با طلاق گرفتن، زندگی بهتری خواهند داشت اما با به وجود آمدن نیازهای مختلف با استحکامات روانی مواجه شده و در ادامه زندگی خانواده پایداری نخواهد داشت.

وی در پایان ازدواج موفق را ازدواجی خواند که با مدل و معیارهای صحیح ارزیابی شود و فرد در ادامه یاد بگیرد که چگونه زندگی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
بودل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
2
ایشان نفرمودندباپسران پرسروصداوپرتشنج چی؟ احتمالاًچون پسرهستنددرهرصورت اشکال ندارد ، امان ازدست این جنس زن که هرجاجامعه می لنگد عاملش اوست ، گرنه مردکه شاهکارخلقت است ومبرا ازهرپلشتی!!! هرجامشکلی است این زن است که بایستی خودش رااصلاح کندوتطبیق دهدوخوب باشد ، تاشاهدمدینه فاضله باشیم . . .
ذره بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
1
واقعا که شرم اور است با این صحبتهای غیر علمی ظاهرا دختران خانواده های پر جمعیت باید تا ابد بیخ ریش پدر و مادرها بمانند چون این اقا اینطور نا بخردانه صحبت کرده بهتر است هر چه زودتر عذر خواهی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
احتمالا خودش گیر کرده که توصیه می کنه حرف بی منطق
بودل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
من فقط تعجم ازسایت فرهیخته آفتاب است ، چگونه این مطلب فاخر!!! راباتیتری تبعیض آمیزوغیرمنطقی درج کرده است!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین