کد خبر: ۲۸۶۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸

پاسخ تند اوباما به اظهارات نتانیاهو علیه مذاکرات هسته‌یی

باراک اوباما در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت: نتانیاهو درباره ایران اشتباه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، وی گفت: نتایاهو ادعاهای مختلفی را درباره توافق با ایران مطرح کرد که هیچکدام از آنها صحت ندارد.

اوباما با تاکید براینکه بین دولت آمریکا و دولت اسرائیل اختلافات جدی درباره موضوع هسته‌یی ایران وجود دارد، به نتانیاهو متذکر شد: هر کشوری که با ایالات متحده ارتباط دارد باید بداند که آمریکا یک فرآیند برای تصمیم‌گیری های خود دارد.

ریس جمهور آمریکا که می‌گفت متن سخنان نتانیاهو در کنگره را خوانده است، افزود: در حرفهای نتانیاهو هیچ نکته تازه‌ای نبود. او هیچ راه‌حل و گزینه‌ای دیگری به جای مذاکره پیشنهاد نداده است.

رییس جمهور امریکا لحظاتی پس از پایان سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با لحنی که خبرنگار بی.بی.سی آن را «عصبانی» توصیف کرد، گفت: آقای نخست وزیر هیچ راه جایگزینی پیشنهاد نداده است. بگذارید به صراحت بگویم که سیاست امریکا و اسراییل باید چه باشد. پیش از ریاست جمهوری‌ام گفته بودم که یکی از اولویتهایم جلوگیری از رسیدن ایران به سلاحهای هسته ای است. به کمک کنگره و همپیمانان بین‌المللی مان مجموعه‌ای از تحریمهای بازدارنده را وضع کردیم و آنها هم در یک سال گذشته بر سر میز مذاکره آمدند.

او ادامه داد: ایران در عمل برنامه هسته ایش را متوقف کرد و بخشهایی از اورانیوم غنی شده خطرناکش را جمع کرد و بازرسیهایی که در گذشته راضی به انجامش نبود را انجام داد. یادتان باشد وقتی با ایران به توافق موقت رسیدیم نتانیاهو تقریبا همین حرفها را زد و گفت که این توافق چقدر خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد:ایران به توافق اولیه عمل کرده و ما هم تنها براساس منافع ملی آمریکا تصمیم می‌گیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
1
افرين تند روهاى ما هم مثل انها هستند الكى هياهو به پا مى كنند و صلوات مى دهند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین