کد خبر: ۲۸۶۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
رسانه آمریکایی اعلام کرد:

عقب‌نشینی جمهوریخواهان برای الزام تصویب یا رد توافق با ایران

پایگاه اینترنتی یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا که اعلام کرده بود طرح توافق هسته ای با ایران را سه شنبه هفته آینده در کنگره به بحث خواهد گذاشت، به دلیل مخالفت نمایندگان دموکرات، زمان آن را به تعویق انداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی در ادامه افزود: درحالی که «میچ مک کاونل» در کشمکش حزبی با دموکراتها، اعلام کرده بود که روز سه شنبه هفته آینده طرح الزام ارجاع هر توافق هسته ای با ایران را برای رد یا تصویب در سنا، به بحث خواهد گذاشت، «دن استوآرت» سخنگوی کاونل گفته است، با توجه به مخالفت نمایندگان دموکرات سنا با این پیشنهاد، زمان آن را به تعویق انداخته و سه شنبه آینده، طرح پیشنهادی درباره قاچاق انسان به رای گذاشته می شود.

پیش از این، «هری رید» رهبر اقلیت سنا، خواستار تعویق رسیدگی به این لایحه تا پایان ماه جاری میلادی (11 فروردین 1394) شده بود.

این منبع خبری افزود: سناتور مک کانول از ایالت کنتاکی روز چهارشنبه گفت «بگذارید روشن کنم، اقدام ما به حامیان این طرح معقول دو حزبی، فرصت می دهد بحث و گفت وگو بر سر آن را آغاز کنند؛ به کمیته روابط خارجی نیز اجازه می دهد روند معمول بحث و رای گیری در مورد آن را شروع کند؛ در صورت تایید کمیته، متن آن در صحن سنا مطرح خواهد شد.»

سناتور مک کانول پیشتر روز سه شنبه گفته بود که از طرح این پیشنهاد در سطح کمیته روابط خارجی صرف نظر نمی کند.

«هری رید» رهبر اقلیت دموکرات سنا نیز روز چهارشنبه گفته بود: «دموکرات ها با اقدام سریع روی این طرح مخالفت می کنند.»

این رسانه خبری در ادامه افزود: «رابرت منندز» سناتور دموکرات و 9 نماینده دموکرات دیگر در نامه ای به سناتور مک کانول اعلام کردند که تا پیش از ضرب الاجل 24 ماه مارس برای تعیین چارچوب سیاسی توافق هسته ای با ایران، به طرح مورد نظر او رای مثبت نخواهند داد. آنها هدف چنین طرحی را امتیازگیری سیاسی حزبی خواندند.

به نوشته این رسانه، «باب کورکر» رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا که طراح و پیشنهادکننده این طرح است، استراتژی مک کانول را صرفه جویی در وقت می داند.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه گفت که مخالفت دموکرات ها در سنا، ممکن است شرایطی را فراهم کند که رییس جمهوری دیگر لزومی به وتوی مصوبه سنا نداشته باشد زیرا ممکن است این طرح حتی از تصویب سنا هم نگذرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین