کد خبر: ۲۸۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

نتانیاهو پنهانکار 60 تا 80 کلاهک اتمی اسراییل علیه ایران سخن گفت

روزنامه اسپانیایی ال پاییس نوشت بنیامین نتانیاهو در حالی علیه برنامه در حال مذاکره اتمی ایران سخن گفت که وجود 60 تا 80 کلاهک اتمی در اسراییل را پنهان می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خوسه توره بلانکا سرمقاله نویس در مطلب «بی بی (نتانیاهو) و بمب» نوشت: برخورد نتانیاهو با دولت آمریکا در شان یک نخست وزیر نیست. 

روزنامه اسپانیایی ادامه داده است: پس از نطق نتانیاهو در کنگره آمریکا، تمامی رسانه ها مرتکب یک اشتباه مشترک شدند، زیرا سمت او را نخست وزیر اسراییل خواندند، ولی واضح است که برخورد او مانند نخست وزیر متحد واشنگتن نبوده است. 

نویسنده با کنایه می آورد: شاید اشتباه رسانه ها به این خاطر بوده که دو گزینه بیشتر نداشته اند.یا باید سمت نتانیاهو را، نماینده جمهوری خواهان از اورشلیم می نوشتند یا او را نامزد حزب لیکود برای انتخابات 17 مارس در اسراییل می خواندند. زیرا این کاری بود که نتانیاهو در نطق خود انجام داد که استفاده از ایران هراسی برای تبلیغ انتخاباتی خود به عنوان کاندیدای نخست وزیری بود و در این بین آنچه باید اتفاق می افتاد، تضعیف اوباما در برابر جمهوری خواهان آمریکا است. 

بلانکا افزوده است: اگر نتانیاهو می تواند خشم ضد ایرانی نشان دهد و همزمان تجهیزات هسته ای خودرا که بین 60 الی 80 کلاهک هسته ای تخمین زده می شود - و دارای مواد لازم برای ساختن 200 بمب دیگر است - خارج از بحث عمومی و معاهدات بین المللی قرار دهد، معجزه ای است که فقط در این منطقه از جهان ممکن می باشد. 

نویسنده در ادامه یادآوری می کند که آمریکا دوست اسراییل نیست، بلکه مدافع اصلی این تل آویو است و بدون حمایت دیپلماتیک واشنگتن در شورای امنیت، اسراییل مدتها بود که می باید بین امضای عادلانه صلح با فلسطین و عقب نشینی از کرانه غربی رود اردن یا تحمل مجازاتهای بین المللی مشابه آنچه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را نماید یکی را انتخاب می کرد. 

نویسنده همچنین یادآوری می کند که اسراییل بدون کمک سالیانه 3 میلیارد دلاری آمریکا، نمی توانست موقعیت کنونی خود را در منطقه حفظ نماید. 

بلانکا در ادامه به جمهوری خواهان آمریکا توصیه کرده است: القای این مطلب که نتانیاهو مالک سیاست خارجی آمریکا است، نه به نفع او و نه به سود تل آویو است، (و در غیر این صورت) شاید بهتر باشد که نتانیاهو در انتخابات آمریکا و بعنوان کاندیدای جمهوری خواهان شرکت کند و به این شکل همه چیز واضح و روشن خواهد شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین