کد خبر: ۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۴ - ۲۲:۴۳

click-to-call، سرويس جديد گوگل

آفتاب‌‌نیوز : اشخاص مي‌توانند در منوي تلفن موجود در صفحه جست‌وجوي سايت گوگل، شماره تلفن خود را وارد و سپس آيكون «اتصال به صورت رايگان» را كليك كنند. خدمات گوگل با شماره‌ي آگهي‌دهنده تماس پيدا مي‌كند و زماني كه استفاده‌‍‌كننده گوشي تلفن خود را بر مي‌دارد صداي زنگ آگهي‌دهنده را در آن‌سوي خط تلفن خواهد شنيد.

بر خلاف خدمات VoIP كه صدا از طريق اينترنت منتقل مي‌شود، اين خدمات امكان اتصال بين استفاده‌كننده و آگهي‌دهنده را از طريق خطوط تلفني رايج فراهم مي‌آورد.

سخن‌گوي گوگل مي‌گويد: ما شماره تلفن استفاده‌كنندگان را در اختيار هيچ‌كس حتا شركت‌هاي آگهي‌دهنده قرار نخواهيم داد. موقعي كه مشتريان از طريق اين خدمات با اگهي‌دهنده‌ها تماس پيدا مي‌كنند، شماره تلفن آن‌ها مسدود مي‌شود و بنابراين آگهي‌دهندگان قادر به ديدن آن بر روي صفحه نمايش تلفن خود نخواهند بود. همچنين اين شماره تلفن از روي سرور گوگل پس از مدت زمان بسيار كوتاهي به طور اتوماتيك حذف خواهد شد.

گوگل گفته است كه هزينه مكالمات را خواهد پرداخت، ولي اگر اين مكالمه با موبايل صورت گيرد استفاده‌كننده بايد هزينه مكالمه را پرداخت كند.

گوگل در بيانيه‌اي كه به صورت الكترونامه منتشر كرده است مي‌گويد: شركت گوگل هميشه روش‌هاي نويني را براي افزايش اعتبار اگهي‌دهنده‌هاي خود عرضه مي‌كند و اين شركت به طور مكرر در حال انجام آزمايش‌هايي براي بهبود امكانات براي مشتريان و آگهي‌دهندگان است.

همچين خدماتي كه استفاده‌كنندگان را قادر به ارتباط مستقيم با آگهي‌دهندگان مي‌كند مي‌تواند ارزش آگهي‌هاي تبليغاتي آن‌لاين را افزايش دهد و اين مي‌تواند براي يك شركت بزرگ مانند گوگل كه درآمد عمده‌اش از طريق همين آگهي‌هاست بسيار مهم باشد.

در ماه آگوست مايكروسافت اعلام كرده بود كه شركت Teleo را كه يك شركت مكالمه اينترنتي است خريداري كرده است تا بتواند خدمات click-to-call را در سايت MSN خود ارايه دهد.
IBM و Yahoo نيز آزمايش‌هايي براي ارايه اين خدمات انجام داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین