کد خبر: ۲۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

سردار مومنی: بیشترین تصادفات مربوط به پراید، وانت پیکان و وانت نیسان است

وی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ طرح نوروزی در 25 اسفند ماه گفت: 41 درصد تصادفات بویژه در ایام نوروز، واژگونی است و این مورد در ایام تعطیلات نوروز افزایش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پراید، وانت پیکان و وانت نیسان پر تصادف ترین و نا امن ترین خودروها در کشور هستند و بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: حدود 20 تا 25 درصد تخلفات در جاده ها توسط سیستم های هوشمند ثبت می شود و خطای دوربین ها بسیار اندک و نزدیک به صفر است.

وی گفت: در برخی مواقع برخی افراد شماره خودروی خود را تغییر داده که این عمل کاری ناپسند، غیراخلاقی و جرم است و مجرمان به دادگاه معرفی خواهند شد، اما سیستم های هوشمند از پیشرفته ترین سیستم ها بوده و خطای آنها نزدیک به صفر است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بر اساس جلسات سازمان ملل، مهمترین چالش موجود در ترددات جاده ای استفاده از تلفن همراه، ارسال و دریافت پیامک است، تصریح کرد: اکنون 20 درصد از تصادفات جاده ای ناشی از استفاده از تلفن همراه در دنیا اعلام شده که این مساله جزو اولویت های اصلی سازمان ملل در دهه ایمنی و در ایران به شمار می رود.

سردار مومنی با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند سال 1393 آغاز و تا 15 فروردین سال 1394 ادامه دارد، گفت: در جلسه امروز یکهزار نفر از مدیران و روسای پلیس سراسر کشور برای برنامه ریزی های طرح نوروزی حضور داشته و 50 هزار نفر از همکاران ما در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ طرح نوروزی در 25 اسفند ماه گفت: 41 درصد تصادفات بویژه در ایام نوروز، واژگونی است و این مورد در ایام تعطیلات نوروز افزایش می یابد.

سردار مومنی تصریح کرد: ایمنی خودرو و داشتن معاینه فنی از جمله اقداماتی است که باید رانندگان به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی توان موتوری راهور گفت: از پر تصادف ترین و نا امن ترین خودروها در کشور پراید، وانت پیکان و وانت نیسان هستند که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد دریافت رشوه برخی ماموران راهنمایی و رانندگی از خودروهای سنگین در جاده ها افزود: در درجه اول مردم باید قوانین را رعایت کرده و عامل به آن باشند، اما دوره های استانداردسازی رفتار و تعامل با مردم در سطح راهور آغاز شده و پیشرفت خوبی داشته، اما این به این معنا نیست که تخلفی نداریم اما تلاش داریم هر سال روند بهبودی داشته باشد، این در حالیست که این موضوع قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

وی توسعه سیستم های هوشمند و مکانیزه را که دارای دقت و سرعت بالایی است از اولویت های راهور برشمرد و گفت: از نظر دانش و فناوری به پیشرفته ترین امکانات مجهز هستیم زیرا با سازمان راهداری تفاهمنامه ای امضا شده تا 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور مجهز به سیستم های هوشمند شوند، هر چند تاکنون 10 هزار کیلومتر از جاده های کشور به این سیستم مجهز شده اند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ساعات کار مراکز شماره گذاری افزایش یافته، گفت: در صورت نیاز ساعات کار این مراکز تا ساعت 22 فعال بوده یا شبانه روزی می شود.

به گفته وی، ترافیک درون شهری در اسفند ماه 20 درصد افزایش می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین