کد خبر: ۲۸۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

وزیر بهداشت:خدمات دندانپزشکی در طرح نظام جامع سلامت قرار می گیرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تامین اعتبار، خدمات دندانپزشکی در طرح نظام جامع سلامت مورد توجه قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی اطفال 17 شهریور رشت در جمع خبرنگاران به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت : دولت برای کاهش فشار به مردم در بخش بهداشت و سلامت، تمام سعی خود را به کار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود که رضایت اقشار مختلف مردم و جامعه پزشکی را به همراه داشته است.

این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از 15 اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد.

تاکنون سه مرحله از طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شده است؛ 'مرحله نخست اهدافی چون کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی و برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج را دنبال می کرد.

مرحله دوم این طرح به تحول در حوزه بهداشت باز می گردد که در آن پنج هدف مهم شامل ارتقای شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت پیگیری شد.

اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با ارائه کتاب ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال جاری آغاز شد که بر اساس آن، پرداختی مردم بابت خدمات سلامت کاهش یافت.'

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران؛ در رابطه با تزریق آمپول های تقلبی به بیماران دیابتی و بروز مشکلاتی برای آنان خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی وارد عمل شدند و افراد متخلف مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: عوامل شناسایی شده به دستگاه های قضایی نیز معرفی شدند و انتظار است خارج از نوبت، به جرایم این متخلفان رسیدگی شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که به مراکز دولتی و خصوصی تذکرات لازم برای پیشگیری از چنین حوادثی داده شده، گفت: انتظار ما این است که در رابطه با قاچاق دارو، نظارت و دقت بیشتری انجام گیرد.

وی با اشاره به حساسیت دارو و توجه به این بخش یادآور شد: دارو با بقیه مواردی که غیرقانونی وارد کشور می شود، به دلیل اینکه با جان و سلامت مردم در ارتباط است، تفاوت دارد و اهمیت بیشتری دارد.

فاز اول بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اطفال 17شهریور رشت عصر یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

شروع ساخت این بیمارستان سال 1386 و با زیربنای پنج هزار و 200 مترمربع بود.

تعداد تخت های این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اطفال، 120 تخت است که 12 تخت آن در بخش اورژانس قرار دارد.

میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان 70 میلیارد ریال و همچنین 30 میلیارد ریال از محل درآمدها است.

تمامی تجهیزات این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز (یکشنبه) از بیمارستان 32 تخت خوابی حضرت ولیعصر (عج) شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان بازدید کرد.

افتتاح بخش رادیوتراپی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان شفت و بازدید از بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از دیگر برنامه های امروز وزیر بهداشت در سفر به گیلان است.

حضور وزیر بهداشت در گلزار شهدای املش ، افتتاح بیمارستان نیکوکار املش، افتتاح بخش دیالیز شهید انصاری رودسر، بازدید از بیمارستان شهید امینی لنگرود، افتتاح بیمارستان غدیر سیاهکل، بازدید از بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه و نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برنامه های فردا (دوشنبه) وزیر بهداشت در این استان است.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 22 بیمارستان دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین