کد خبر: ۲۸۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

نابودی یک شهر باستانی دیگر عراق به دست داعش

تروریست‌های داعش در ادامه طرح خود برای از بین بردن تمدن و میراث فرهنگی عراق، این بار شهر باستانی «خورسباد» را که بنای آن به دوره آشوری‌ها در قرن هفتم پیش از میلاد بازمی‌گردد، تخریب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از آنکه اعضای داعش دو شهر باستانی الحضر و نمرود در عراق را تخریب کردند، لودر شهر باستانی «خورسباد» در شهر «بعشیقه» واقع در شرق موصل را با خاک یکسان کردند.

داعشی‌ها با این استدلال که این آثار مربوط به مردمان غیر موحد بوده و در آن "بت" (مجسمه) وجود دارد دست به تخریب شهرهای باسانی عراق می‌زنند.

به گفته منابع محلی در استان نینوا، اعضای داعش پیش از آنکه این شهر را با خاک یکسان کنند، تمامی آثار باستانی قابل حمل آن را به سرقت بردند.

شهر باستانی خورسباد به دوره آشوری‌ها بازمی‌گردد و پایتخت تمدن آشوری در زمان سرجون سوم بوده است.

در همین راستا عادل شرشاب، وزیر گردشگری و حفاظت از آثار باستانی عراق از ائتلاف ضدداعش خواست تا از نیروی هوایی خود برای حفاظت از آثار و شهرهای باستانی این کشور استفاده کند و مانع غارت و تخریب شهرهای باستانی عراق شود.

وی افزود: ائتلافی که از اوت گذشته 2800 حمله علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده برای نجات میراث و تمدن عراق دست به هیچ کاری نمی‌زند. ائتلاف می‌تواند مانع از غارت آثار باستانی عراق توسط داعش شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین