کد خبر: ۲۸۷۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

داعش ۸ گروگان‌ خارجی‎ را سر برید/عکس

در حالی که خلیفه حفتر به عنوان فرمانده ارتش لیبی رسما سوگند یاد کرد، هواپیماهای ارتش لیبی بار دیگر به پایگاه هوایی معیتیقه در طرابلس حمله کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که خلیفه حفتر به عنوان فرمانده ارتش لیبی رسما سوگند یاد کرد، هواپیماهای ارتش لیبی بار دیگر به پایگاه هوایی معیتیقه در طرابلس حمله کردند.

به گزارش سایت الوطن العربی، همزمان با اعلام برگزاری مذاکرات میان گروه‌های سیاسی لیبی در مراکش آن هم با نظارت سازمان ملل که پیش‌بینی می‌شود فردا (چهارشنبه) به منظور حل بحران کشور از سر گرفته شود، ارتش لیبی بار دیگر به این پایگاه هوایی حمله کرد.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر، سراج السطیره، سخنگوی بخش مهندسی نظامی وابسته به ارتش لیبی از باز شدن دفتر اتاق عملیات مهندسی نظامی در شهر بنغازی لیبی خبر داد.

السطیره تصریح کرد: در این دفتر 60 کارشناس مهندسی نظامی حضور دارند که وظیفه آنان دریافت اطلاعات از مردم و طرف‌های دولتی برای ارائه خدمات پاکسازی بقایای موشک‌ها و خنثی‌سازی بمب‌های عمل نکرده است.

وی اخبار منتشر شده مبنی بر خنثی‌سازی چندین بمب در برخی منازل واقع در منطقه قنفوده را در غرب بنغازی تکذیب کرد و افزود: تیم خنثی‌سازی بمب‌ها در حال ادامه عملیات خود در بنغازی هستند و تاکنون بمب‌های واقع در دو منطقه جروثه و بوعطنی را از کار انداخته‌اند.

از سوی دیگر، منابع لیبیایی اعلام کردند که اعضای گروه تروریستی داعش هشت فرد خارجی را که در حمله به یک چاه نفت در لیبی ربوده بودند، اعدام کردند.


احمد مسماری، سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرد: یکی از کارکنان این چاه نفت پس از مشاهده سر بریدن این هشت تن دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.



از سوی دیگر، ابوبکر بعیره، رئیس کمیته مذاکرات پارلمان طبرق لیبی اعلام کرد: روند مذاکرات اکنون در حال گذشتن از مرحله سختی است اما در حال حاضر همه چیز بسیار خوب پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌کنیم در پایان نشست این دوره سازمان ملل سندی را منتشر کند تا همه طرف‌های لیبی به مفاد آن اعتماد کنند.

بعیره تصریح کرد: نشست مذاکرات در شهر صخیرات به دو موضوع تدابیر امنیتی و جمع‌آوری سلاح‌ها از تمام شهرهای لیبی و همچنین مساله دولت توافق ملی می‌پردازد.

وی در خصوص دولت توافق ملی گفت: شروط سختی مطرح است به ویژه اینکه در کشور نخست‌وزیر وجود ندارد. در واقع شروط ما برای دولت جدید کنار رفتن شبه‌نظامیان در کشور است و دیگر اینکه حتما از تمام مناطق جغرافیایی کشور نمایندگانی در این دولت حضور داشته باشند.

ابوبکر بعیره با تاکید بر ضرورت نتیجه‌دار بودن این مذاکرات اعلام کرد: امیدواریم که پیش از اینکه مداخله نظامی بین‌المللی در لیبی اتفاق بیفتد همه امور به سمت خوبی پیش برود.

رئیس کمیته مذاکرات پارلمان طبرق با متهم کردن برخی افراد به کارشکنی در روند مذاکرات گفت: رهبران برخی از احزاب سعی دارند تا مذاکرات را بی‌نتیجه بگذارند.

طرف‌های لیبی به همراه برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی طرف‌های لیبی برای اولین بار آن هم پیش از برگزاری مذاکرات فردا مذاکرات مقدماتی را در شهر صخیرات آغاز کردند.

از سوی دیگر، منابع لیبی اعلام کردند: در حالی که خلیفه حفتر به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی سوگند یاد کرد، هواپیماهای وابسته به دولت طبرق، به فرودگاه معیتیقه حمله کردند.

عبدالسلام بوعمود، سخنگوی فرودگاه معیتیقه اعلام کرد: هواپیماهای جنگی وابسته به دولت طبرق، به این فرودگاه حمله کردند که این حملات بدون هیچ خسارت جانی بود.

محمد حجازی، سخنگوی نیروهای تحت سرپرستی دولت طبرق اعلام کرد: ما به فرودگاه معیتیقه حمله کردیم چراکه آن خارج از قوانین کشور عمل می‌کند و از طریق آن افراد خارجی و شبه‌نظامیان و سلاح مورد نیاز آنها وارد منطقه می‌شود.

دولت طرابلس نیز اعلام کرد که تعیین خلیفه حفتر به عنوان فرمانده کل ارتش بر روند تلاش‌های سازمان ملل برای تشکیل دولت وحدت ملی مشکل ایجاد خواهد کرد.

خلیفه حفتر هشت روز پس از تغییر منصب وی، به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی سوگند یاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین