کد خبر: ۲۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶

روایت «حمید لولایی» ار حضور متفاوتش در نقش یک «روحانی» مدرن

حمید لولایی پس از سال‌ها تجربه اندوزی درنقش‌های کمدی سخت‌ترین نقش زندگی‌اش را درفیلم «سه‌بیگانه در سرزمین ناشناخته» بازی می‌کند . نقشی که می‌تواند کارنامه بازیگری اورا به دوبخش تقسیم کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش جام جم، این بازیگر سینما و تلویزیون درباره نقش حساسیت برانگیزش توضیح داده است:


یک روحانی امروزی و مدرن

این نقش در واقع نقش کوتاهی است. یکی از همسایه‌های ساختمانی است که سه شخصیت اصلی فیلم در آن ساکن می‌شوند و می‌خواهند ماموریت خود را انجام دهند. این سه نفر برخوردهایی با همسایه‌ها و شخصیت‌های دیگر دارند که یکی از این همسایه‌ها نقش روحانی است که برعهده من است. این روحانی خیلی امروزی و مدرن است و شکل متفاوتی دارد. اهل وایبر و واتس‌آپ و شبکه‌های مجازی است و کارهای جذابی انجام می‌دهد.

حرکت روی لبه تیغ

نقش خاصی است؛ به دلیل اینکه درواقع نقش یک روحانی است و نمی‌شود خیلی از آن کارهای طنز را در این نقش ایجاد کرد. سعی کردیم که شکل خاصی به این نقش بدهیم. درواقع یک حرکت روی لبه تیغ بود. سعی کردیم این نقش طوری باشد که زیاد دیده نشود و در عین حال طوری آن را اجرا کنیم که خیلی هم حاشیه‌ای نباشد و وظیفه‌اش در پیشبرد داستان را به خوبی انجام دهد. گریم این نقش خوب انجام شد و جالب آنکه با یک تست به این گریم رسیدیم؛ یعنی همان تست اول به اجرا رسید!


نه سنگین و نه ساده

کوتاه بودن این نقش را دوست داشتم چون با این نقش می‌توانم بازخورد کارم را در بین مردم ببینم. البته سعی کردم این نقش خیلی هم مثبت سنگین نباشد. درواقع آن را خیلی ساده گرفتیم. از سویی این‌طوری هم نیستم که اگر هرکاری در این زمینه پیشنهاد شود آن را بپذیرم بلکه دوست دارم اگر در آینده هم قرار است چنین نقشی را در کاری بازی کنم، یک داستان خوب و یک نقش خوب باشد و این‌طور نیست که به خاطر خاص بودن نقش، هر فیلمی در این زمینه پیشنهاد شد، قبول کنم.

دشواری و محدودیت‌ها

این‌طور نبوده که بخواهم کاملا شکل یک روحانی خاص باشم تا کارهای آن شخص را دنبال کنم. سعی من بر این بود که بر اساس فیلمنامه کار کنم و درواقع سکانس‌های این نقش خیلی کوتاه‌کوتاه است و دیالوگ‌هایش نیز خاص است در نتیجه طوری نبوده که روی این نقش خیلی زوم شده باشد و. . . ولی به هر صورت به دلیل محدودیت‌هایی که داشت و شرایط خاصی که ایجاد شده بود، بازی در این نقش کار راحتی نبود.



دور از ذهن و باور من

اصلا فکرش را نمی‌کردم به دلیل کارهای طنزی که همیشه انجام داده‌ام یک روز نقش یک روحانی به من پیشنهاد شود ولی آقای مظلومی این کار را به من پیشنهاد کرد و علاقه نشان دادند که این نقش را من بازی کنم و من هم پذیرفتم.

به خاطر میمیک خاص

همکاری‌های قبلی با آقای مظلومی در انتخاب فعلی تاثیر زیادی نداشت. احتمالا ایشان یک نوع بازی خاص و میمیک ویژه‌ای را برای این نقش می‌خواست که آنها را در من دیده بود به همین دلیل، نقش را به من پیشنهاد داد.

سه کار آماده پخش

آخرین کارهایی که در آنها بازی کرده‌ام یک فیلم سینمایی به نام «کالسکه» بود که در آن نقش کوتاهی داشتم. همزمان با این کار، در فیلم «شگون» حضور دارم که در آن با امیر غفارمنش و نفیسه روشن همبازی هستم. همچنین سه کار تله، آماده نمایش دارم که برای شبکه خانگی ساخته شده که از میان آنها «شاهزاده و گدا» علاوه بر شبکه خانگی ممکن است در تلویزیون هم پخش شود. فیلم سینمایی «لامپ‌صد» به کارگردانی سعید آقاخانی را هم در نوبت اکران عمومی دارم. نقشم در آن فیلم افتتاحیه کار است و نقش جالبی است که برای مخاطب بسیار جالب خواهد بود.

تاثیرگذاری نقش

کوتاه یا بلندبودن نقش برایم مهم نیست بلکه تاثیرگذاری نقش خیلی مهم است. من بارها در سریال‌های 90شبی در نقش اصلی بازی کردم ولی واقعا گاهی نقش کوتاهی را در کاری می‌بینید که بسیار اثرگذار است. من هم سعی کرده‌ام اگر نقش کوتاهی را قبول می‌کنم، تاثیرگذار باشد. نمونه‌اش بازی‌ام در «لامپ‌صد» است که عرض کردم واقعا خیلی خوب درآمده و هرکسی که دیده از آن خوشش آمده است.

هم موافق و هم مخالف

در مورد ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌های شبکه خانگی راستش من هم موافق هستم و هم مخالف. . . ! مخالفم از آن جهت که واقعا خیلی از کارهایی که برای شبکه خانگی ساخته می‌شود، کیفیت خوبی ندارد. به نوعی برای اینکه زود و کم‌هزینه ساخته شود به کارهای بی‌کیفیت تبدیل می‌شود. اتفاقا این دست کارها خیلی هم زیاد شده‌اند و واقعا بعضی از آنها در حال سودجویی هستند.

از طرف دیگر مخاطب برای خرید یک کار واقعا گیج است و حتی ممکن است از این‌طور کارها زده شود درنهایت هم همه چیز را از چشم بازیگر می‌بیند چون به اعتماد آن بازیگر، فیلم را خریده‌ و این برای بازیگران بد می‌شود. از سویی موافقم چون در همین بین بعضی موضوعات وجود دارد که روی آنها کار نشده است و در همین کارهای خانگی ساخته می‌شود و کارهای خوبی هستند؛ مثلا همان کار «شاهزاده و گدا» کار بسیار خوبی و در حد یک کار سینمایی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین