کد خبر: ۲۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

طراح اصلی نامه سناتورهای امریکایی به مقام‌های ایرانی کیست؟+عکس

انتشار عمومی نامه 47 سناتور امریکایی خطاب به مقام‌های ایرانی که با هدف هشدار درباره توافق هسته‌ای نوشته شده بود و لحن تندی داشت سبب شد تا تمرکز رسانه‌ها بر روی یک چهره معطوف شود: "تام کاتن" سناتور جوان 37 ساله. "خرداد" در گزارش اختصاصی خود سعی دارد تا جنبه‌های مختلف زندگی این سناتور تندروی امریکایی را که به اتخاذ مواضع ضدایرانی مشهور است معرفی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، سناتور "تام کاتن" از ایالت "آکانزاس" به دلیل نقش اصلی‌ای که در نگارش نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه ایفا کرد در معرض توجه عمومی قرار گرفته است. کاتن جوان‌سال در ماه ژانویه گذشته کرسی سناتوری را به‌جای "مارک پریور"  دموکرات در جریان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر کسب کرد. این سناتور جمهوریخواه پیش تر برای یک دوره در مجلس نمایندگان امریکا حضور داشته است و جوان‌ترین سناتوری بوده که در واشنگتن به فعالیت می‌پردازد. او تحصیلات خود را در رشته حقوق در دانشگاه هاروازد به پایان رسانده و برای مدت‌زمان کوتاه پیش از ورود به عرصه سیاست و کسب مناصب بالا به وکالت نیز پرداخته بود.
 
"کاتن" بیش از پنج سال در ارتش امریکا در عراق و افغانستان خدمت کرده بود و سن کم او به وی اجازه داد که به عنوان تحلیلگر سیاسی در آن نهاد نظامی به فعالیت بپردازد. او در حزب جمهوریخواه از جمله تحلیلگران مهم در زمینه موضوعات سیاست خارجی و مسائل نظامی و دفاعی محسوب می‌شود و از همین رو "جو بایدن" معاون رییس‌جمهوری امریکا را به بی‌سوادی در حوزه سیاست خارجی متهم کرده بود.
 
او مدت کوتاه پس از فعالیت در کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا به صدای اصلی سناتورهای جمهوریخواه در کنار "جان مک کین"، "تد کروز" و "جیم اینهوف" تبدیل شد. کاتن یکی از منتقدان سرسخت ایران است و همواره تاکید کرده که باید هر کاری را انجام داد تا از دستیابی به ادعای او ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود. او اظهار داشته که در صورت لزوم حتی باید برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران به قوه قهریه نیز متوسل شد. او استدلال می‌کند که توافق احتمالی میان ایران و امریکا به تصویب سنا نخواهد رسید و در این صورت یک توافق اجرایی تبدیل به قانون نخواهد شد و ارزش حقوقی نخواهد داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین