کد خبر: ۲۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تشریح کرد:

تمهیدات پلیس راهور در روزهای پایانی سال،چهارشنبه سوری و نوروز

کسب رتبه نخست در کاهش شمار جانباختگان تصادفات، نگرانی از آمار بالای مرگ تصادفی‌ها در بیمارستان، برخورد با خودرهای متخلف در چهارشنبه‌سوری،لغو طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز، افزایش 112 درصدی رضایت مردم از پلیس راهور پایتخت، کشف 445 وسیله نقلیه سرقتی از سوی عوامل راهور، برخورد با 290 هزار وسیله نقلیه دودزا، تمهیدات ترافیکی برای پنجشنبه و جمعه آخرسال، اعلام ساعات پیک وقوع سرعت مجاز در پایتخت، استقرار 60 تیم کنترل سرعت معابر پایتخت در ایام نوروز و ... از جمله مباحث مطرح شده در نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار تیمور حسینی در نشست خبری که به منظور تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در ایام نوروز و ارائه گزارشی از عملکرد پلیس راهور در سال‌جاری برگزار شد با تبریک فرارسیدن نوروز94 گفت: با اقدامات انجام شده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال‌جاری موفق به کاهش 87 نفری تعداد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی شد و از این جهت توانستیم رتبه اول را در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها کسب کنیم و این موضوع از جمله افتخارات ماست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سال‌جاری آمارکشته شدگان حوادث رانندگی در پایتخت نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش داشته است، گفت: در 11 ماهه سال‌جاری 591 تن در تصادفات رانندگی پایتخت جان خود را از دست دادند که از این میان 167 نفر را موتورسواران، 56 نفر را رانندگان، 294 تن را عابران پیاده و 74 تن دیگر نیز سرنشین خودروهای سواری بودند.

آمار بالای مرگ تصادفی‌ها در بیمارستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با بیان اینکه 504 نفر از کشته‌شدگان مرد و 87 تن دیگر نیز زن بودند، گفت: بر اساس آمارهایی که سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است 166 نفر از این کشته شدگان در صحنه جان خود را از دست داده‌اند، 88 نفر در حین انتقال به بیمارستان و متاسفانه 337 تن نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد جانباخته در بیمارستان با توجه به تمرکز تمام مراکز درمانی در تهران بزرگ نگران‌کننده است و مسوولان مربوطه باید به این سوال پاسخ دهند که چرا این تعداد از مجروحان در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات جرحی در 11 ماهه امسال نیز گفت:‌در طول این مدت 688 فقره تصادف جرحی در معابر پایتخت رخ داده که در این حوزه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته‌ایم، همچنین در حوزه تصادفات خسارتی نیز نسبت به سال قبل کاهشی 10 درصدی داشته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه در طول یکسالی که در پلیس راهور تهران هستم همکاری خوب و مؤثر اصحاب رسانه باعث شد تا بخش قابل‌توجهی از اهداف راهنمایی و رانندگی محقق شود، گفت: نیروی انتظامی یک هدف راهبردی را برای خود طراحی کرده و آن طرح پلیس جامعه‌محور است که در این راهبرد نقش رسانه نقش بی‌بدیلی است و جا دارد از اهالی رسانه قدردانی کنم.

تمهیدات ترافیکی برای پنجشنبه و جمعه آخرسال


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت همچنین به تشریح مهمترین مأموریت پلیس راهور در روزهای پایانی سال پرداخت و گفت: امسال با توجه به متصل‌شدن پنج‌شنبه و جمعه پایان سال به تعطیلات نوروز پیش‌بینی می‌شود ترافیک تردد در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا از امروز آغاز شود بنابراین از ساعت چهار صبح امروز تمامی این مسیرها در پوشش کامل عوامل پلیس راهور قرار خواهد گرفت. البته این طرح در روزهای 28 و 29 اسفندماه نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش سفرهای درون شهری در روزهای پایانی سال به ویژه در معابر منتهی به مراکز خرید نظیر امین‌الملک، امامزاده حسن، تجریش،افسریه ، بسیج، مولوی، مصطفی خمینی، شوش و ... گفت: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خریدهای نوروزی پیش‌بینی‌ می‌شود روزهای پیش رو شاهد ترافیک پرحجمی در برخی مناطق تهران به ویژه منطقه بازار باشیم، بنابراین ما نیز با اتخاذ یکسری تمهیدات ترافیکی در این معابر، آنها را با حضور نیروهای انسانی و بهره‌مندی از دوربین‌های نظارتی تحت نظر خواهیم داشت و البته ممکن است در پاره‌ای مواقع در معابر محدودیت‌هایی را نیز ایجاد کنیم.

حسینی همچنین از شهروندان خواست که سفرهای درون شهری خود در مناطق مرکزی شهر را مدیریت کنند.

وی درباره تهمیدات پلیس راهور در ایام چهارشنبه سوری نیز گفت:‌ این موضوع بیشتر یک طرح انتظامی است، اما همکاران من تمهیدات ترافیکی را در این شب خواهند داشت و قطعا با خودروهایی که بخواهند با امنیت و آرامش شهروندان بازی کرده یا اقدام به اخلال در ترافیک کنند برخورد قانونی می‌شود.

لغو طرح ترافیک و زوج و فرد در نوروز

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام نوروز نیز گفت:‌ از 29 اسفند تا 14 فروردین طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در پایتخت اجرا نخواهد شد. همچنین با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز معابر شهری خلوت‌تر از روزهای دیگر خواهد بود تصمیم گرفتیم تا برای مدیریت سرعت 60 تیم کنترل سرعت با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف دستی تردد در معابر و بزرگراه‌های پایتخت مستقر شوند.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر این تیم‌ها 199 دوربین ثبت تخلف نیز رفتار ترافیکی شهروندان را رصد می‌کنند ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای مدیریت ترافیک در محل‌های پرتردد در ایام تعطیلات نوروز همچون بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، موزه‌ها و ... انجام شده است و پلیس ترافیک عبوری در این معابر را تحت‌نظر خواهد داشت.

وی با اشاره به اهتمام پلیس برای توسعه تجهیزات الکترونیکی و استفاده از دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی گفت:‌ در حال حاضر 40 درصد از کل اعمال قانون در سطح شهر توسط دوربین‌ها انجام می‌شود و با توجه به چشم اندازی که برای سه سال آینده درنظر گرفته‌ایم، باید سهم ثبت تخلف توسط دوربین‌ها به 80 درصد افزایش یابد، چرا که این امر در کاهش اشتباهات، نارضایتی از پلیس و ارتقای رفتارهای صحیح در رانندگی مؤثر خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه در 11 ماهه گذشته تعداد دوربین‌های ثبت تخلف 119 عدد افزایش داشته است، گفت: این تعداد بیشتر هم خواهد شد چراکه از 22 فروردین سال آینده 130 دوربین تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد را ثبت خواهند کرد ، البته در حال حاضر این دوربین‌ها به صورت آزمایشی در حال فعالیت هستند اما جریمه‌ای از سوی آنان صادر نخواهد شد.

ورود غیرمجاز 300 هزار خودرو به محدوده زوج و فرد

وی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود روزانه بیش از 300 هزار ورود غیرمجاز به محدود زوج و فرد رخ می‌دهد اضافه کرد: با بهره‌گیری از دوربین‌های تعبیه شده در این محدوده قطعاً این تخلفات به میزان معناداری کاهش پیدا خواهد کرد. همانطور که از زمانی که در بهمن‌ماه دوربین‌های تخلف از چراغ قرمز در تقاطعات شهری پایتخت نصب شد، 140 هزار تخلفی که پیش از آن به صورت روزانه رخ می‌داد به 16 هزار مورد کاهش پیدا کرد. همچنین با بهره‌گیری از دوربین‌های ثبت تخلف موفق به کاهش 12 درصدی تخلفات سرعت غیرمجاز شده‌ایم.

حسینی با اشاره به برخی برنامه‌ها و چشم اندازه‌های پلیس در سال‌ آینده افزود: بنا داریم تا از سال آینده امکان ثبت بیش از دو و سه تخلف را نیز در دوربین‌ها ایجاد کنیم و سه تخلف حرکت با دنده عقب، تغییر حرکت در بین خطوط و روی پل‌ها و همچنین حرکت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در خط سوم بزرگراه‌ها را نیز توسط دوربین‌ها کنترل و با متخلفان برخوردکنیم.

سردار تیمور حسینی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال 93 را توجه به حقوق شهروندی و ساماندهی تابلوهای پارک ممنوع اعلام کرد و گفت: همواره یکی از مطالبات مردمی ساماندهی تابلوهای توقف ممنوع در حاشیه معابر و خیابان‌های پایتخت بوده که با توجه به این موضوع در یازده ماهه نخست امسال شش هزار تابلوی پارک ممنوع حذف یا زمان‌دار شده یا مکمل حمل با جرثقیل آنها اصلاح شده‌اند، به عنوان مثال در مقابل مساجدی که تابلوی حمل با جرثقیل یا توقف ممنوعی نصب شده‌، قید شده که در زمان برگزاری نماز امکان توقف وجود دارد و بالغ بر 300 تابلوی توقف ممنوعی که در مقابل مساجد وجود داشت در زمان ادای نماز زمان‌دار و محدودیت توقف برای آنها در این زمان حذف شد.

کاهش 311 درصدی نارضایتی مردمی از ماموران راهور پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای سامانه 197 در 11 ماهه امسال 311 درصد از شکایات مردمی از پلیس راهورپایتخت نسبت به سال گذشته کم شده است، گفت:‌ در عین حال تعداد تقدیر و تشکر مردم از همکاران پلیس راهور پایتخت نیز افزایشی 112 درصدی داشته است.

حسینی در ادامه از افزایش ساعت کاری مراکز ترخیص خودرو تا ساعت 20 در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت:‌ یکی دیگر از تمهیدات درنظرگرفته برای روزهای آخر سال افزایش ساعات کاری مراکز ترخیص خودرو است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد که تمامی ستادهای ترخیص تا ساعت 20 خدمات خود را به شهروندان ارائه دهند. همچنین در هفته اول نوروز فعالیت دو هیأت رسیدگی در منطقه یک واقع در بلوار ارتش ابتدای اوشان و منطقه 12 واقع در خیابان شوش فعال‌اند و در هفته دوم نیز تمامی مرکز طبق روال معمول کار خود را انجام خواهند داد.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، همچنین ستادهای ترخیص در هفته اول تعطیلات در ستاد مرکزی در خیابان زنجان شمالی و دو واحد دیگر فعال خواهند بود و در هفته دوم تعطیلات نیز همه واحدهای ترخیص ارائه خدمات خواهند داشت.

برخورد با 290 هزار وسیله نقلیه دودزا

حسینی با تاکید بر اینکه بحث مسائل زیست‌محیطی مورد تأکید مسئولان و همواره از گلایه مردم نیز بوده است، گفت: پلیس راهور توانسته در 11 ماهه امسال با 290 هزار وسیله نقلیه دودزا برخورد کرده است همچنین با توجه به اهمیت خطوط ویژه و اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات پلیس در سال جاری و سال آینده خواهد بود 69 هزار مورد اعمال قانون و جریمه در این خصوص داشته‌ایم و بیش از 13 هزار و 600 خودرو و موتور نیز در این زمینه توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ساعات وقوع سرعت مجاز در پایتخت را به ترتیب بین یک تا دو بامداد، 6 صبح و 13 اعلام کرد و درباره پیک ساعات مرگ و میر در تصادفات رانندگی پایتخت نیز گفت: در پایتخت همواره خودروهای زیادی در حال تردد هستند اما 45 درصد از فوت‌ها در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد اتفاق می‌افتد.طرح ضربتی شبانه پلیس راهور به صورت جدی در سال جاری اجرا شده و نتیجه آن نیز جریمه بیش از یک میلیون و 260 هزار متخلف است. همچنین 298 هزار وسیله نقلیه‌ای به صورت همزمان دو تخلف حادثه ساز را مترکب شده بودند توقیف و 817 گواهینامه رانندگی نیز که بیش از 30 نمره منفی را در کارنامه خود داشتند برای شش ماه توقیف شدند.

کشف 445 وسیله نقلیه سرقتی از سوی عوامل راهور


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کشف 445 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی توسط پلیس راهور در طول 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار رانندگان نیز از جمله برنامه‌هایی بوده که در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار گرفته و در طول این مدت انواع آموزش را در مدارس، ستادهای ترخیص، ادارات و خانه‌های سلامت داشته‌ایم و بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

حسینی مورد فعالیت پارکومترها در ایام تعطیلات نوروزی نیز به ایسنا گفت: پارکومترهایی که به طور مکانیزه و به شکل نیم ساعت توقف رایگان هستند مورد تایید پلیس بوده و در ایام تعطیلات نوروز نیز فعالند.

طرح زوج و فرد در سال 94 ادامه خواهد داشت


وی میانگین زمان رسیدن پلیس راهور در صحنه تصادف را 6.7 دقیقه عنوان کرد و درپاسخ به یکی از خبرنگاران درخصوص احتمال لغو طرح زوج و فرد در نظر گرفتن کیفیت خودروها برای ورود به این محدوده نیز گفت:‌ صحبت‌هایی شده که به جای تقسیم‌بندی خودروها به زوج و فرد ساز و کاری اندیشیده شود که خودروها براساس میزان آلایندگی به سه دسته آبی، سبز و قرمز تقسیم شوند، که اصطلاحا به آن LEZ ال ای زد گفته می‌شود اما در حال حاضر ساز و کار آن وجود ندارد و زوج و فرد خودروها ادامه خواهد داشت.

حسینی در خصوص عملکرد پلیس راهور در برف چند روز پیش تهران نیز گفت: من بارها گفته ام که تهران در حوزه مدیریت بحران آسیب پذیر است ، در مدیریت بحران باید پیش‌بینی صورت بگیرد اما آیا درباره برف چند روز پیش تهران پیش‌بینی انجام شد؟ ما تمام نیروهایمان را از مناطق جنوبی و شرقی و غربی به شمال تهران فراخواندیم به نظرم با توجه به مستنداتی که موجود است پلیس راهور در رفع یخ‌زدگی و برف معابری چون صدر، تقاطع لواسانی، بلوار ارتش و... عملکرد بی‌نظیری داشته است و اگر ماموران راهور نبودند ترافیک تا صبح ادامه پیدا می‌کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه نگاه دولت و پلیس به جرائم رانندگی نگاه درآمدزایی نیست، ادامه داد: گران شدن جرائم به نفع خود شهروندان و خانواده‌هاست و ربطی به سبد غذایی آنان ندارد.

وی در خصوص بکارگیری پلیس‌های افتخاری در پلیس راهور نیز گفت:‌فعلا این طرح در مجموعه پلیس پیشگیری در حال انجام است اما ما استقبال می‌کنیم که با ارائه سازوکاری بتوانیم در پلیس راهور نیز از پلیس های افتخاری استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین