کد خبر: ۲۸۷۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
حاشیه‌سازی علیه گروه‌های موسیقی زنانه

اتهام‌های ناروا بازهم به سوی زنان

«متاسفانه برخوردهای سلیقه‌ای و بدبینی وحاشیه‌سازی برخی نسبت به فعالیت‌های هنری زنان همچنان ادامه دارد. من با اینکه با مجوز قانونی و پوشش کاملا موقر در صحنه حاضر بودم مجبور به ترک صحنه شدم و هنوز نمی‌دانم چه کسی و یا چه کسانی این تصمیم را گرفتند و مجرای این تصمیم هنوز برایم روشن نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: حواشی پیرامون گروه ماه بانو همچنان ادامه دارد. بعد از اینکه کلیپ اجرای گروه موسیقی ماه بانو به رهبری مجید درخشانی در فضای مجازی منتشر شد، بانوان گروه ماه بانو روزهای سختی را تجربه کردند با اینکه مجید درخشانی سرپرست این گروه در گفت‌وگو با روزنامه ایران اعلام کرد "سی دی تک خوانی به شکل رسمی منتشر نشده و تنها بدون اطلاع گروه در فضای مجازی منتشر شده است"؛ پروسه توهین و اتهام‌زنی به هنرمندان زن همچنان از  سوی برخی دنبال می شود.

به گزارش آفتاب، اخیرا یکی از سایت‌ها  طی مطلبی سحر محمدی را به کشف حجاب و ارتباط با بهاییان متهم کرد و از وزارت ارشاد خواست مواظب عملکرد هنرمندان باشد. در این میان یکی از اعضای ارشد گروه ماه بانو که نخواست نام او فاش شود در ارتباط با این ادعا به خبرنگار «آفتاب» گفت: «این حواشی و اتهامات آنقدر بی‌اساس است که نباید به آن‌ها پاسخ داد. به نظر من برخی به تفرقه‌افکنی و دروغ‌پردازی عادت دارند و مسلما افراد ناآگاه و یا مغرض هستند که این حواشی را مستقیم قبول می‌کنند. عده‌ای منتظر برخی واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های ما هستند اما فکر می‌کنم پاسخ‌دهی به این شایعات نوعی رسمیت دادن به این اتهامات و حواشی است.»

 این اولین بارنیست که عده‌ای علیه زنان هنرمند دروغ‌پراکنی و حاشیه‌سازی می‌کنند. حریر شریعت‌زاده همسر سالار عقیلی خواننده نیز که در کنار همسرش سالار عقیلی در شهر مشهد به اجرای کنسرت می‌پرداخت، قربانی یکی از همین‌گونه برخوردها شد. وی طی تلاش افراد ناشناس مجبور شد با اجرای نیمه‌تمام صحنه را ترک کند. وی  با اشاره به ممانعت از حضور خود در کنسرت مشهد به خبرنگار «آفتاب» گفت: «متاسفانه برخوردهای سلیقه‌ای و بدبینی وحاشیه‌سازی برخی نسبت به فعالیت‌های هنری زنان همچنان ادامه دارد. من با اینکه با مجوز قانونی و پوشش کاملا موقر در صحنه حاضر بودم مجبور به ترک صحنه شدم و هنوز نمی‌دانم چه کسی و یا چه کسانی این تصمیم را گرفتند و مجرای این تصمیم هنوز برایم روشن نیست.»
 
حسن ظن دولت یازدهم به فعالیت‌های زنان هنرمند
 
حریر شریعت‌زاده در ادامه به تلاش دولت یازدهم برای فعالیت‌های قانونی زنان دربرابر تندروها اشاره کرد و گفت: «علی‌رغم  تلاش عده‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان از موسیقی زنان  در چارچوب شئونات حمایت می‌کند. به‌خاطر می‌آورم بعد از رفتارهای توهین‌آمیز این عده مدیر کل ارشاد مشهد و حتی فرماندار از من عذرخواهی کردند و برای جبران این امر قول برنامه‌های هنری آتی را به ما دادند. عمیقا معتقدم این رویکرد حسن ظن روشن دولت یازدهم را ثابت می‌کند.»

این هنرمند زن تاکید کرد: «سال‌هاست با رعایت حجاب در کنار همسرم فعالیت می‌کنم و هرگز از مدار قانون خارج نشدیم. اما بدبینی برخی تمام نمی‌شود‌. من فکر می‌کنم نشان دادن کنسرت زنان با پوشش و رعایت موازین به صلاح فرهنگ ملت است و می‌تواند در کنار کلیپ‌های مبتذل خوراک فرهنگی سالم برای مردم فراهم کند. امیدوارم در این دولت فعالیت‌های موسیقی زنان در چارچوب قانون ادامه پیدا کند.»

گفتی است به تازگی جمعی از هنرمندان با تجمع در مقابل خانه موسیقی به لغو کنسرت‌ها توسط تندروها  و ممانعت برای فعالیت‌های قانونی زنان اعتراض کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
5
7
... اینجا ایران است و قانون شرع آن اسلام. پس! ... تلاش نکن. تکخوانی زن حرام است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین