کد خبر: ۲۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

۲۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان دیه در یک سال!

وی گفت: برای این منظور باید فرهنگ‌سازی را از مدارس و در میان کودکان آغاز کنیم، چرا که آنها قدرت یادگیری بیشتری دارند و می‌توانند آینده‌ای بدون تصادف برای کشور رقم بزنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمپین ملی «کاهش تلفات تصادفات» صبح امروز با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» در حالی صبح امروز برگزار شد که در آن به رقم وحشتناک دیه 150 میلیون تومانی دیه 18 هزار کشته تصادفات اشاره شد و خسارت‌های غیرمستقیم آن 5 برابر خسارت‌های مستقیم ارزیابی شد.
 
به گزارش فارس، کمپین ملی کاهش تلفات تصادفات صبح امروز با حضور 200 نفر از جوانان هلال احمر در تالار ایوان شمس برگزار شد.
 
در این مراسم علاوه بر 200 نفر از داوطلبان جوان هلال احمری، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان جوانان هلال احمر،‌ فرهادی فرماندار تهران، رحمانی موحد، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، تقدیس،ی رئیس انجمن علمی و آموزشی ارتقای سلامت،متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، علیرضا خمسه هنرپیشه سینما، کمند و سپند امیرسلیمانی به همراه آناهیتا همتی از بازیگران تلویزیون و سینما حضور داشتند.
 
در ابتدای این کمپین قبادی دانا در سخنانی کوتاه خواستار تغییر رفتار شهروندان برای کاهش تلفات تصادفات و حوادث رانندگی شد.
 
وی گفت: برای این منظور باید فرهنگ‌سازی را از مدارس و در میان کودکان آغاز کنیم، چرا که آنها قدرت یادگیری بیشتری دارند و می‌توانند آینده‌ای بدون تصادف برای کشور رقم بزنند.
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه جنگ تحمیلی مدت‌هاست به پایان رسیده اما جنگ در جاده‌های کشور هنوز ادامه دارد، گفت:‌ این سخن به این معنی است که تعداد کشته‌های حوادث رانندگی ما با تعداد شهدای 8 سال جنگ تحمیلی در حال برابری است.
 
وی قانونمندی و سالم رسیدن به مقصد را مهمترین موضوع در رانندگی دانست و گفت: ما امسال شعار «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» را به این منظور برای طرح نوروزی انتخاب کردیم که نشان می‌دهد برای آغاز سفر باید برنامه‌ریزی داشت و تمام جوانب امر از جمله ایمنی خودرو و ... را سنجید.
 
قبادی دانا در توضیح ظریف راندن نیز گفت:‌ وقتی می‌گویم ظریف برانیم، منظور این است که در هنگام رانندگی علاوه بر رعایت قانون طوری رانندگی کنیم که رانندگان دیگر نیز بتوانند به راحتی به مقصد خود برسند.
 
در ادامه مراسم متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در سخنانی کوتاه،‌ گفت:‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از انتشار اخبار مربوط به حوادث و کشته‌های تصادفات پرهیز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ایرانی‌ها برای ورود به هرجا به یکدیگر تعارف می‌کنند، گفت:‌ این موضوع در رانندگی برعکس است و هیچکس حاضر نیست به دیگری راه بدهد.
 
سپس نوبت به آناهیتا همتی رسید تا در سخنانی کوتاه با قدردانی از کودکانی که عضو غنچه‌های هلال هستند، بگوید: امیدوارم با وجود نسل جدید و آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود، دیگر این قدر به ما ایرانی‌ها کارهای بد نسبت ندهند.
 
وی ادامه داد: مدام می‌گویند که ایرانی‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند، محیط زیست را آلوده می‌کنند،‌آشغال به زمین می‌ریزند و ... امیدوارم نسل آینده کاری کنند که ما به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.
 
رحمانی موحد، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی نیز به پشت تریبون رفت و گفت:‌ خدمات سفر در نوروز دارای دو نیمه پنهان و آشکار است.
 
وی ادامه داد: ما شاهد خدمات عده‌ای از دست‌اندرکاران در جاده‌ها هستیم اما هرگز خدمات عده‌ای از دیگر عزیزان را به صورت عینی مشاهده نمی‌کنیم، چرا که آنها در پشت صحنه مشغول خدمت‌رسانی هستند.
 
رحمانی موحد افزود: جوانان هلال احمر یکی از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به شمار می‌روند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیش از 3 میلیون و 800 هزار اقامت نفر در روز داشته باشیم.
 
در انتهای این برنامه نوبت به تقدیسی رئیس انجمن علمی و آموزشی ارتقای سلامت رسید و در سخنانی کوتاه به هموطنان گوشزد کند حوادث رانندگی خساراتی غیر از خسارات مادی مستقیم دارد.
 
وی گفت: اگر تنها دیه 150 میلیون تومانی 18 هزار کشته در سال را ( ۲۷۰۰ میلیارد تومان) محاسبه کنیم، به رقم وحشتناکی می‌رسیم، اما توجه کنید که این رقم تنها خسارت مستقیمی است که تصادفات وارد می‌کند.
 
تقدیسی افزود: برای محاسبه خسارت‌های غیر مستقیم که به صورت صدمات روحی و جسمی وارد می‌شود، کارشناسان می‌گویند که باید رقم خسارت‌های مستقیم را با ضریب 5 برابر حساب کنیم.
 
وی از هموطنان خواست تا در نوروز امسال این نکته را مدنظر قرار بدهند و بی گدار به جاده نزنند و ظریف برانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین