کد خبر: ۲۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

شرط مجلس برای توافق جامع هسته‌ای

دویست و شصت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای که توسط ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز قرائت شد، شرایط انجام توافق هسته‌ای را مطرح کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متن این بیانیه به شرح زیر است: «عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه معادلات سیاسی جهانی و منطقه‌ای حاصل 36 سال مقاومت و ایستادگی قهرمانانه ملت ایران در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است. بررسی سیر توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی به خوبی نشان می‌دهد که دشمنان ایران اسلامی با اصل نظام اسلامی مخالف‌اند اگرچه استکبار جهانی امروز بهانه هسته‌ ای را در رأس اتودهای خود علیه ملت سلحشور ایران قرار داده است لکن آنچه که منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی را در جهان و به ویژه در منطقه با چالش جدی مواجه ساخته است هویت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است که کانون جوشان آن در تفکر انقلابی امام خمینی (ره) و هدایت‌های هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری نهفته است. بر همین اساس ملت سرافراز ایران به عنوان میراث همیشه جاوید شهیدان قدرتمندانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر بیانیه‌ها و مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی و به ویژه طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به عنوان نمایندگان ملت در دفاع از حقوق ملت ایران و ثبت در تاریخ پرشکوه حماسه‌های ماندگار ملت سرافراز ایران از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم در برابر خدعه‌ها و زیاده‌طلبی‌های آمریکا شجاعانه از عزت و اقتدا ملت ایران که اکنون در اوج قله اقتدار معادلات سیاسی جهانی و منطقه‌ای قرار دارد قدرتمندانه دفاع نموده و موارد ذیل را به عنوان محکمات حقوق ملت ایران مدنظر قرار دهد.

1- لغو تمامی تحریم‌ها به صورت یکجا و مختومه نمودن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت و بازگشت آن به حالت عادی شرط آغاز اجرای توافق جامع هسته‌ای باشد.

2- حفظ دستاوردها و استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران بر اساس ماده 4 معاهده ان‌پی‌تی خواست یکپارچه ملت ایران است.

3- در صورت نقض هر مورد از تعهدات از سوی طرف مقابل به عنوان ضمانت اجرایی توافقنامه کأن لم یکن تلقی و غنی‌سازی در هر سطح مورد نیاز کشور از سر گرفته شود.

بدون شک مقابله با حیله‌ها و خدعه‌های آمریکا که در اشکال مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت با توجه به نگرانی‌ها و تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری هوشمندی هرچه بیشتر تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در پاسداری از حقوق ملت ایران می‌طلبد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین