کد خبر: ۲۸۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

دو هفته تا پایان ضرب‌العجل هسته‌ای و خوش‌بینی نسبت به توافق

مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران و از میان برداشتن تحریم‌ها علیه این کشور، روزگذشته در لوزان سوئیس کلید خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: درحالیکه تنها دو هفته تا پایان ضرب‌العجل مذاکرات باقی مانده است، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزارت امور خارجه ایران و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار آقای صالحی با آقای مونیز حاضر بوده‌اند.

برنامه‌ریزی مذاکرات به نحوی بود که قرار بر این بود که وزرای امور خارجه دو کشور ایران و آمریکا روز گذشته با یکدیگر ملاقات کنند، اما این دیدار به امروز موکول شده است.

پس از یک دهه مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران، حالا با اظهارات مقامات آمریکایی ایران و 6 کشور قدرتمند جهان، بیشتر از همیشه به توافق نزدیک هستند.

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده‌ ارشد ایران هم ابراز امیدواری کرد که در دور جدید مذاکرات هسته‌ای با آمریکا اختلافات مهم حل شود.

همچنین کری روز گذشته در مصاحبه خود با شبکه سی. بی. اس اعلام کرد که بسیاری از اختلافات تکنیکی میان دو کشور حل شده است.

اوافزود: اختلاف اصلی بر سر یک تصمیم گیری سیاسی است تا گرفته شود و نشان دهد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.

بر اساس گزارش‌ها ظریف قرار است امروز، به دعوت فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل برود و با وزرای امور خارجه اروپایی عضو ۱+۵ دیدار کند.بنا بر همین گزارش، انتظار می‌رود این دور از گفت‌وگوها تا ۲۹ اسفند طول بکشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین