کد خبر: ۲۸۸۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵

وزارت کشور: آمار کشته شدگان چهارشنبه سوری 3 نفر است

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه شاهد کاهش آمار خسارات چهارشنبه سوری در شب گذشته بوده ایم گفت: آمار قطعی کشته شدگان چهارشنبه سوری طبق آمار اعلام شده تا صبح امروز سه نفر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دو نوجوان در نعمت آباد بر اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز در عبدل آباد بر اثر سقوط از ساختمان به دلیل موج انفجار جان خود را از دست داد.
 
حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: آمار مجروحان سوانح چهارشنبه سوری بیش از 300 نفر بوده است که اقدامات لازم برای انتقال آنان به مراکز درمانی صورت گرفته است.
 
معاون وزیر کشور قطع دست، آسیب چشمی و حریق ساختمان را از جمله موارد خسارات وارده بر اثر سوانح چهارشنبه سوری بیان کرد و گفت: علاوه بر این به دو بانک و یک کتابخانه نیز خساراتی وارد شد که منجر به خرد شدن شیشه های آنها گردید.
 
وی افزود: بر اثر حریق ساختمان نیز که به علت انفجار مواد محترقه رخ داد، هشت نفر به صورت جدی مجروح شدند و به پارکینگ خانه های زیادی خسارت وارد آمد.
 
وی آمار خانه های مسکونی خسارت دیده در کل کشور را بر اثر سوانح چهارشنبه سوری هشت واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: هشت خودرو نیز بر اثر این سوانح دچار خسارت شدند که برخی از آنها بر اثر آتش سوزی بود.
 
ذوالفقاری اعلام کرد در مجموع آمار خسارات و سوانح چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با سنوات گذشته مطلوب بوده است و کاهش چشمگیری داشته است که این موضوع را مدیون همکاری مردم و همکاری دستگاه ها و استانداران هستیم.
 
 دستگیری 216 نفر بر اثر نزاع خیابانی
 
ذوالفقاری همچنین از دستگیری 216 نفر از شهروندان در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: این افراد به دلیل نزاع خیابانی که بین دو نفر رخ داده بود و آنان نیز در آن نزاع دخالت داشتند دستگیر شدند.
 
ذوالفقاری تاکید کرد: این نزاع خیابانی تنها بین مردم اتفاق افتاده است.
 
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: درگیری شهرستان شیراز در خیابان لارستان این شهرستان و شهرک امام حسین اتفاق افتاده است.

نقص فنی علت آتش سوزی مسجد نور
 
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور به اشاره به آتش سوزی روز گذشته مسجد نور واقع در میدان فاطمی گفت: علت این آتش سوزی بررسی شد و دلیل آن تنها بروز اشکال فنی در سیستم تهویه و دستگاه های گرم کننده آن است و علت دیگری نداشت.
 
وی همچنین اعلام کرد: مسوولان مسجد بلافاصله پس از وقوع حریق در ساختمان مسجد اقدام به اطفای آن کردند.
 
خسارات کتابخانه خیابان نبرد جزیی بود
 
ذوالفقاری همچنین با اشاره به خسارات وارده به کتابخانه عمومی واقع در خیابان نبرد شمالی گفت: این کتابخانه نیز بر اثر انفجار مواد محترقه دچار خسارت شد که در حد شکسته شدن شیشه های آن بود.
 
وی تاکید کرد: خسارات وارده به کتابخانه مزبور دلیل دیگری ندارد.
 
آمار خسارات سوانح چهارشنبه سوری در بسیاری از استان های کشور صفر بود
 
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه در بسیاری از استان های کشور شاهد هیچ خساراتی از سوانح چهارشنبه سوری نبودیم تاکید کرد: در استان هایی همچون گیلان، کهگیلویه بویراحمد، ایلام، سمنان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، یزد و لرستان آمار حوادث چهارشنبه سوری صفر است و ما هیچ گزارشی از سوانح نداشتیم.
 
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور به نمایندگی از وزارت کشور از همه دستگاه هایی که برای کاهش آمار حوادث چهارشنبه سوری و کمک به مردم خدمات ارائه کردند تشکر کرد.
 
دستورالعمل تامین امنیت در ایام نوروز ابلاغ شده است
 
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از ابلاغ دستورالعمل امنیتی از سوی شورای امنیت کشور به تمام دستگاه ها و استانداری های کشور خبر داد و گفت: همه استانداری ها مکلف به تشکیل ستادی شدند تا در آن ستاد به مسافران نوروزی خدمات مناسب ارائه شود.
 
وی تاکید کرد: در این دستور العمل پیش بینی شده است تا مکان های مناسب برای استقرار مناسب مسافران در مکان های مشخص در نظر گرفته شود.
 
ذوالفقاری از مردم نیز خواست تا در مسافرت های نوروزی خود بدون هماهنگی جهت امنیت بیشتر در کنار خیابان ها، میادین و جاده هایی که محل تردد خودرو است و امکانات ویژه ای برای استقرار در نظر گرفته نشده است برای پیشگیری از سرقت اسکان نیابند.
 
 
 
** هماهنگی لازم برای عزیمت به کربلا پیش بینی شده است
 
ذوالفقاری با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای زائرینی که در ایام نوروز قصد عزیمت به کربلا و عراق را دارند گفت: با هماهنگی انجام شده شهروندان می توانند با داشتن روادید مجاز طبق مقرارت اقدام به سفر کنند و پیش بینی های لازم در خصوص امورات مرزی صورت گرفته است.
 
ذوالفقاری تاکید کرد: زائران حتما با کاروان های استان های خود به عراق سفر کنند که این بهترین راه است و به این کاروان ها برای سفر در امور مرزی کمک خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین