کد خبر: ۲۸۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

گزارش عيني از تلخ ترين چهارشنبه سال

اگر چه با هشدارهاي قضايي و انتظامي انتظار مي رفت چهارشنبه آخر سال را با حوادث کمتري پشت سر بگذاريم اما باز هم همه نيروهاي نظامي و انتظامي در آماده باش بودند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خراسان، به دستور قاضي غلامعلي صادقي (دادستان مشهد) برخي از قضات باتجربه در کلانتري ها مستقر شدند و قاضي حيدري نيز به عنوان قاضي ويژه مأموريت يافت تا به سوانح مهم در محل وقوع حوادث رسيدگي کند. هنوز هوا تاريک نشده بود که مأموران انتظامي در محل هاي مختلف شهر مستقر شدند. گروه هاي آتش نشاني، اورژانس و عوامل بررسي صحنه جرم نيز در کنار قاضي ويژه در آماده باش کامل به سر مي بردند. بي سيم ها به جريان افتاد و ارتباط گروه هاي امنيتي با کميته اي در فرمانداري آغاز شد. هنوز دقايقي سپري نشده بود که صداي انفجار ترقه ها در برخي خيابان هاي شهر به گوش رسيد.

 عقربه هاي ساعت 21:45 را نشان مي داد که اعلام شد يکي از سربازان کلانتري مصلاي مشهد که به عنوان نيروي کمکي به کلانتري سناباد اعزام شده بود در خيابان مجد مورد اصابت نارنجک دست ساز قرار گرفته و به شدت مصدوم شده است. با شنيدن اين خبر بلافاصله مقام قضايي عازم کلانتري سناباد شد. مأموران انتظامي ۳ متهم را در اين باره دستگير کرده بودند.

گزارش ها از وضعيت وخيم سرباز حکايت داشت. او پس از انتقال به بيمارستان امام رضا(ع) و براي ادامه درمان به بيمارستان امدادي منتقل شده بود. پزشکان در حالي از تخليه کامل چشم چپ سرباز ۱۹ ساله سخن مي گفتند که صورت وي نيز به طرز وحشتناکي مجروح شده بود. با پايين آمدن سطح هوشياري اين سرباز هر لحظه احتمال حادثه اي تلخ مي رفت. چندين گروه از پزشکان و کادر درماني تخصصي مشغول درمان او بودند که خبر رسيد جوان ديگري نيز به خاطر قطع انگشتان دستش به اتاق عمل هدايت شده است. حوادث تلخ يکي پس از ديگري رخ مي داد و همه عوامل قضايي و انتظامي با نظارت مستقيم دادستان و تحت تعليمات وي، همچنان به پرونده هاي سوانح تلخ رسيدگي مي کردند. شب از نيمه گذشته بود که تأسف بارترين خبر چهارشنبه از بي سيم شنيده شد. مرد ۳۲ ساله اي بر اثر اصابت نارنجک دستي در بيمارستان فارابي مشهد جان باخت. اين ديگر يک جنايت بود. خانواده متوفي اشک ريزان خود را به بيمارستان رسانده بودند. مرد ۳۲ ساله که صاحب يک مغازه بود و دختر ۳ ساله اي نيز انتظارش را مي کشيد دار فاني را وداع گفته بود. لحظات به کندي سپري مي شد که قاضي حيدري دستور دستگيري ضارب را صادر کرد اما بررسي ها مشخص کرد جواني که انگشتانش بر اثر اصابت نارنجک قطع شده، همان ضارب اصلي است.

در اين حال و به دستور سرهنگ بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي) کارآگاهان اداره جنايي نيز وارد عمل شدند. تحقيقات اوليه نشان مي داد: مغازه دار پس از اعتراض به جواني که در حال منفجر کردن نارنجک هاي دست ساز بود به سمت مغازه اش مي رود اما جوان مذکور از پشت سر نارنجکي رابه طرف وي پرت مي کند و به اين ترتيب تلخ ترين سانحه چهارشنبه پايان سال رقم مي خورد. به دستور مقام قضايي جسد اين مرد به پزشکي قانوني منتقل شد اما هنوز بررسي ها در بيمارستان ادامه داشت و مأموران نيز در پي دستگيري متهمان بودند که حادثه اي ديگر رخ داد. دست کارگر شهرداري که مشغول جمع آوري زباله ها در خيابان شهيد صارمي بود بر اثر انفجار ترقه قطع شده بود. اين مرد نيز بلافاصله توسط نيروهاي اورژانس به مرکز درماني منتقل شد. ساعت ۳ بامداد بود که قاضي حيدري براي بررسي صحنه مصدوم شدن سرباز وظيفه دوباره به خيابان مجد رفت.

برخي اظهارات حاکي از آن بود که وقتي سرباز براي متفرق کردن جواناني که قصد پرتاب نارنجک را داشتند به طرف آن ها مي رود ناگهان يکي از آن ها ترقه اي را به صورت سرباز پرت مي کند. به دستور قاضي تا سپيده دم ۹ تن در اين ارتباط دستگير شدند.

بررسي ها نشان مي داد: برخي از متهمان خودشان نارنجک هاي دستي را ساخته اند و لوازم اين کار را نيز از اطراف ميدان شهدا و توحيد خريداري کرده اند.

 يکي از متهمان دستگير شده به قاضي گفت: آن لحظه يکي خطاب به من فرياد زد: فرار کنيد، بدبخت شديم، نارنجک به صورت سرباز خورد!! بنابراين گزارش، نماز صبح که در کنار نيروهاي انتظامي اقامه شد، قضات نيز به محل کارشان رفتند تا به پرونده هاي تشکيل شده رسيدگي کنند.

اين در حالي بود که خبر مي رسيد حدود ۲۰ تن ديگر نيز در حوادث چهارشنبه آخر سال دستگير شده اند. در همين حال غضنفري خبرنگار خراسان از تربت حيدريه نيز به نقل از قاضي نعمتي شهري گزارش داد: چند جوان به خاطر اختلافات قبلي و پس از مصرف مشروبات الکلي در چهارشنبه آخر سال با يکديگر درگير شدند که در اين ميان جوان ۲۰ ساله اي به نام علي بر اثر اصابت چاقو جان سپرد. بازپرس شعبه دوم دادسراي تربت حيدريه افزود: ضارب و يک متهم ديگر که مجروح شده اند تحت تعقيب قرار دارند.

گزارش خراسان حاکي است: رئيس مرکز فوريت هاي دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز از مجروح شدن ۱۶۶ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

دکتر وفايي نژاد افزود: ۷۶ نفر از مجروحان به بيمارستان هاي امام رضا(ع)، خاتم الانبيا(ع) و طالقاني مشهد انتقال يافتند که ۱۵ تن از آنان به طور سرپايي مداوا شدند.

مديرعامل آتش نشاني مشهد نيز از وقوع ۴۲ حادثه خبر داد و آتشپاد دوم جعفري افزود: حوادث چهارشنبه آخر سال در سال جاري نسبت به سال قبل ۹ مورد افزايش داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین